بازنگری در بومی گزینی دانشگاه ها ضروری است

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: طرح بومی گزینی دانشگاه ها باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بازنگری قرار بگیرد.

به گزارش کرد پرس، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در جریان سفر آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور و عضو فقه های شورای نگهبان به کردستان، گفت: طرح بومی گزینی در دانشگاه ها که از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است به ضرر استان است و با این کار جوانان با استعداد کردستانی نمی توانند در دیگر دانشگاه ها برتر کشور تحصیل کنند، بنابراین این مصوبه باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی با اشاره به توانمندی های استان کردستان در حوزه مسائل فرهنگی، اظهار کرد: در 2 سال گذشته 2 رویداد ثبت جهانی اورامان و شهر خلاق موسیقی سنندج در یونسکو اتفاق افتاد که نشان داد کردستان در سطح ملی و بین المللی و برنامه های فرهنگی حرف برای گفتن دارد.

استاندار کردستان افزود: ما در بخش عمرانی و حمل و نقل کارهای بسیار انجام دادیم و باید این مسائل توسعه ای را نیز در بخش فرهنگ دنبال و سرمایه گذاری های موثرتری انجام دهیم.

مرادنیا با بیان اینکه با توجه به ارتباطات موجود و ظرفیت های استان در حوزه فرهنگی و گردشگری بی گمان در سال های آینده شاهد تحول در این بخش خواهیم بود، بیان کرد: ما باید کاری کنیم که نگاه دیگر مناطق کردنشین در داخل و خارج کشور‌ به سمت استان کردستان باشد.

کد خبر 20525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha