مرجعیت در امور سیاسی مرتبط با تشکیل دولت عراق دخالت نمی کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک منبع رسمی در دفتر مرجعیت دینی عراق اعلام کرد ادعاها درباره مداخله مرجعیت در روند تشکیل دولت یا ائتلافهای سیاسی، عاری از صحت است.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، یک منبع رسمی در دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجع بزرگ دینی در عراق، آنچه در مورد دخالت این مرجع در جلسات، گفت‌وگوها یا تماس‌های مرتبط با ائتلاف‌های سیاسی منتشر می‌شود، تکذیب کرد.

این منبع افزود: مرجعیت عالی دینی، در هیچ یکی از نشست‌ها، مذاکرات، تماس‌ها، یا رایزنی‌های مربوط به ائتلاف‌های سیاسی و تشکیل دولت آینده، حضور ندارد.

وی همچنین گفت: هیچ کدام از اخباری که برخی احزاب و گروهها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند، به هیچ عنوان صحت ندارد.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق روز 10 اکتبر / 18 مهر ماه گذشته در سراسر این کشور برگزار شد و شمار کرسی های جریان صدر بیش از سایر جریانات سیاسی بوده است. همچنین جریانات سیاسی مشهور عراق به دنبال کاهش تعداد کرسی هایشان در انتخابات، یک تشکیلات جدید موسوم به "چارچوب هماهنگی" با هدف پیگیری اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام تشکیل داده اند. این در حالی است که رایزنی بین جریانات پیروز در انتخابات برای تشکیل کابینه به صورت غیر رسمی آغاز شده است.

کد خبر 20405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha