شروط وزارت آوارگان عراق برای بستن پرونده آوارگان در این کشور

سرویس عراق و اقلیم کردستان – وزارت آوارگان و پناهجویان عراق شروط بستن پرونده آوارگان در این کشور را اعلام و تأکید کرد دولت بغداد بر بستن این پرونده، اصرار دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، علی عباس مدیر شعبه های این وزارتخانه در این باره گفت: پرونده آوارگان پیچیده است و نمی توان زمان مشخصی برای بسته شدن آن تعیین کرد. بلکه مسائل و قضایایی در این پرونده وجود دارد که به دلیل ارتباط آن با نهادهای امنیتی و اجتماعی خارج از کنترل این وزارتخانه است.

علی عباس افزود: وزارت امور آوارگان به برنامه هایش برای بستن پرونده آوارگان ادامه خواهد داد و دولت، در روزهای اخیر، نشستی را با قائم مقام های وزارتخانه ها و استانداران با هدف تسریع در روند اجرای پروژه ها در مناطق آزاد شده، به ویژه در مناطقی مانند شنگال و روستاهای اطراف آن و همچنین مناطقی در استان های دیالی، کرکوک و صلاح الدین که در حال حاضر، امکان بازگشت آوارگان به آنها ممکن نیست برگزار کرد.

این مقام وزارت آوارگان عراق تصریح کرد: برنامه این وزارتخانه، اجرای برنامه های دولت در این زمینه قبل از پایان سال جاری میلادی است و چند ماه باقیمانده از سال جاری، فرصت خوبی برای بستن اردوگاههای باقیمانده است و دلیل باقی ماندن اردوگاههای آوارگان اقلیم کردستان، وضعیت نامناسب خدمات رسانی و امنیتی در مناطق اصلی محل زندگی آوارگان است.

علی عباس در پایان تأکید کرد: پرونده آوارگان به دلیل اصرار دولت، به زودی بسته خواهد شد.

کد خبر 19718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha