آزمایشگاه های استاندار کالا در مناطق ویژه اقتصادی کردستان راه اندازی شود

سرویس کردستان - استاندار کردستان با یادآوری تصویب و آغاز اجرای منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه و مریوان، بر ضرورت سرمایه گذاری در زمینه ایجاد آزمایشگاه های استاندارد در استان، در حوزه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش کرد پرس، بهمن مرادنیا در دیداری که مناسبت هفته استاندارد با مدیرکل و معاونین اداره کل استاندارد کردستان داشت، گفت: با توجه به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه، مبادلات و ترددات در مرز سیرانبند بیشتر می شود و این مرز به سرعت توسعه پیدا می کند و می تواند ظرف یک سال آینده همتراز باشماق مریوان باشد.

وی اظهار کرد: از این رو باید سریعاً در خصوص ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه ایجاد آزمایشگاه های استاندارد، به ویژه در بانه و مریوان، اقدام شود.

استاندار کردستان نبود آزمایشگاه تخصصی هر محصول را خلاء برای استان دانست و افزود: هر چقدر امکانات مورد نیاز، در مرزهای ما بیشتر باشد، تجار و بازرگانان تمایل بیشتری برای تردد از مرزهای کردستان خواهند داشت لذا باید زمینه تحقق این امر را مهیا کنیم.

مرادنیا با اذعان به حجم بالای وظایف استاندارد و کمبود نیروی این اداره در استان، ادامه داد: بهترین شیوه برای انجام صحیح وظایف استفاده از خدمات بخش خصوصی است که در حال حاضر هم همین شیوه مورد استفاده است.

وی در ادامه بر ضرورت تقویت آموزش و اطلاع رسانی به جامعه در زمینه استاندارد تاکید کرد و یادآور شد: مردم با این دیدگاه که استاندارد بر محصولات و تولیدات نظارت دارد، با اطمینان خرید می کنند بنابراین لازم است این اعتماد تقویت شود.

استاندار کردستان بیان کرد: می توان گفت 40 درصد از جامعه، در خصوص استاندارد اطلاعات کافی ندارند اما باید آگاهی بخشی به گونه ای باشد که مردم بدانند استاندارد حامی حقوق آنها و تولیدکنندگان است.

کد خبر 18919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha