متهم شدن استاندار کرکوک، به سوء استفاده از منصب و نقض قانون انتخابات عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان از استان کرکوک، راکان جبوری، سرپرست استانداری کرکوک را به نقض قانون انتخابات و سوء استفاده وی به همراه شماری از نامزدها از منصبش برای تبلیغات انتخاباتی متهم کرد و از مسئولان ذیربط خواست به مسئولیت ایران در این زمینه عمل نمایند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، جمال شکور در یک کنفرانس خبری در ساختمان پارلمان عراق گفت: برخی از احزاب، نیروها و نامزدها به چارچوب های قانونی و سازوکارهای مربوط به تبلیغات انتخاباتی پایبند نبوده اند و کار به مرحله سوء استفاده از مناصب برای تبلیغات انتخاباتی رسیده است.

جمال شکور افزود: این در حالی است که ما به برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، امیدوار بودیم و انتظار داشتیم به حل موضوع بن بست در روند سیاسی کشور بینجامد و همه نهادهای رسمی و جریانات تأثیرگذار سیاسی و اجتماعی برای برگزاری موفق روند انتخابات آتی، تشریک مساعی کنند.

این نماینده کرد مجلس عراق افزود: اقدام راکان سعید جبوری سرپرست استانداری کرکوک را که همزمان نامزد انتخابات پارلمانی عراق نیز می باشد در زمینه نقض آشکار بندهای 25 و 27 قانون انتخابات و همچنین بندهای 10 و 11 آیین نامه تبلیغات انتخاباتی و سوء استفاده از منابع و امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی برای خودش و شمار دیگری از نامزدها را محکوم می کنیم.

جمال شکور افزود: جبوری از افتتاح ساختمان استانداری به همراه برخی از نامزدها برای تبلیغ برای خودش و آنها در رسانه ها بهره گرفته است که این اقدام، به منزله نقض آشکار اصل برابری فرصت ها برای نامزدها و سوء استفاده از پست و منصب و منابع دولتی و بهره برداری از آن در راستای اهداف انتخاباتی است.

عضو فراکسیون اتحادیه میهنی تصریح کرد: از کمیسیون عالی انتخابات عراق و نهادهای ذیربط، نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق و شبکه های نظارت بر انتخابات می خواهیم به مسئولیت های قانونی شان در زمینه دفاع از روند انتخابات عمل کنند.

جمال شکور همچنین از کلیه نیروها، احزاب و جریانات سیاسی و رسانه ای عراق خواست ضمن محکوم کردن این تخلف انتخاباتی با کلیه کسانی که عدالت در روند انتخابات را خدشه دار می کنند برخورد نمایند.

کد خبر 18611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha