خشکسالی و کاهش شدید تولید غلات در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- نهادهای امدادی می گویند میزان برداشت غلات در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، به دلیل کاهش نزولات آسمانی در سال گذشته تا 95 درصد کاهش یافته است.

به گزارش کردپرس، مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به دلیل کاهش سطح آب رودخانه فرات که کردهای عامل آن را ترکیه می دانند با کاهش شدید منابع آب شرب و کشاورزی روبه رو شده است.

با این حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از نهادهای امدادی و مقامات کرد سوریه، یکی دیگر از علل کاهش میزان آب را خشکسالی بی سابقه و کاهش نزولات آسمانی عنوان می کنند. این مسئله باعث کاهش شدید برداشت غلات از جمله گندم در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شده است.

نهادهای امدادی به این خبرگزاری گفته اند برای نمونه، میزان برداشت گندم در استان حسکه سوریه که تحت کنترل اداره خودگردانی کردی است، نسبت به سال گذشته تا 95 درصد کاهش پیدا کرده است. این مسئله می تواند به بحران جدی تری در تامین مواد تبدیل شود.

کشاورزان این منطقه هشدار داده اند اگر در سال جاری میزان نزولات آسمانی مانند سال گذشته کاهش داشته باشد بیشتر مردم این مناطق مجبور به مهاجرت به مناطق دیگری خواهند شد.

بر اساس این گزارش، میزان گندم تولید شده در سال گذشته بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت کشاورزی سوریه حدود 4 میلیون تن بوده که برای تامین آرد در سوریه کافی است اما بر اساس آمار سال جاری تنها 900000 تن گندم برداشت شده است.

سلمان بارودو، رئیس مشترک کمیسیون اقتصاد و کشاورزی اداره خودگردان کردی در شمال سوریه نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است سال گذشته حدود 600000 تن گندم در مناطق تحت کنترل اداره خودگردان برداشت شد که برای تامین آرد این مناطق کافی بود اما میزان گندم تولیدی در سال جاری تنها 185000 تن بود.

کد خبر 18548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha