سرنوشت نامعلوم 3000 کرد ایزدی

سرویس جهان- به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، همچنان از سرنوشت 3000 کرد ایزدی که داعش آنها را به اسارت گرفت اطلاعی در دست نیست و این احتمال وجود دارد که بیشتر آنها جان خود را از دست داده باشند.

به گزارش کردپرس، گروه تروریستی داعش در سال 2014 به مناطق ایزدی نشین شمال عراق در منطقه شنگال حمله کرد و ضمن کشتن هزاران تن از کردهای ایزدی، چند هزار تن از زنان و دختران ایزدی را به عنوان برده جنسی به خدمت گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع ایزدی، تعداد گم شده های ایزدی را 3000 تن گزارش کرده است. به نوشته این روزنامه آمریکایی، گمان می رود که بیشتر آنها جان خود را از دست داده باشند.

با این حال، صدها تن از این افراد همچنان در کشورهای ترکیه و سوریه در اسارت به سر می برند و صاحبان آنها برای آزاد کردنشان خواستار پرداخت پول هستند.

بر اساس این گزارش، باید برای آزاد کردن هر کدام از اسرای ایزدی به طور متوسط حدود 6000 دلار پول پرداخت کرد اما مشکل این است که بیشتر ایزدیها آواره هستند و شغلی هم برای کسب درآمد ندارند. بنابراین نمی توانند اقدام به آزاد کردن بستگان خود کنند.

خانواده های ایزدی می گویند قبلا برخی افراد خیر و نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان اقداماتی برای آزاد کردن ایزدیها انجام داده اند اما اکنون همه این اقدامات متوقف شده و تعداد قابل توجهی از ایزدی هایی که همچنان در اسارت به سر می برند منتظر پرداخت پول برای به دست آوردن آزادی دوباره هستند.

کد خبر 18460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha