مشکل مالی در برگزاری کنگره شعر عاشورایی قروه وجود نداشت

سرویس کردستان- مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی کردستان با تأکید بر اینکه دبیرخانه دائمی کنگره در شهرستان قروه دایر است تأکید کرد که برای برگزاری کنگره شعر عاشورایی هیچ مشکلی مالی وجود نداشت.

عبید رستمی در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه در گفت و گو با خبرنگار کردپرس، بیان کرد: کنگره شعر عاشورایی از سری برنامه های موضوعی عاشورایی است که جایگاه ویژه ای در بین شعرا و ادبای کشور دارد.

او با اشاره به اینکه از ۲۷ استان کشور شاعرانی شرکت کرده بودند از افزایش کیفیت آثار کنگره نسبت به قبل گفت و تصریح کرد: باتوجه به شرایط کرونا بسیاری از کارهای فرهنگی و هنری در کشور تعطیل شدند اما کنگره شعر عاشورایی قروه با در نظر گرفتن شرایط موجود به صورت مجازی در این دو سال برگزار شد.

رستمی سپس در واکنش به مسایل مطرح شده در خصوص اعتبار لازم برای کنگره، افزود: تا قبل از برگزاری کنگره تمام هزینه های کنگره به حساب شهرستان واریز شد و در واقع این کنگره از معدود برنامه هایی بود که به خاطر شرایط کرونایی و اقتصادی کشور هیچ مشکل مالی برای برگزاری آن پیش نیامد.

او به حمایت های نماینده مجلس، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان و پیگیری های امام جمعه شهرستان قروه در راستای بهتر برگزار شدن کنگره اشاره کرد و خواستار برگزاری کنگره در سال های بعد در یک صبح و بعد از ظهر برای حضور فیزیکی شاعران، شد.

رستمی سپس در پاسخ به پیشنهاد داوران کنگره مبنی بر تثبیت دبیرخانه دائمی کنگره شعر عاشورایی در قروه، عنوان کرد: دبیرخانه کنگره در قروه ثابت است و در طول سال هم شاعران می توانند با کنگره ارتباط گرفته و به برگزاری برنامه های مختلفی اعم از نقد شعر و کتاب و حتی شعرخوانی اقدام کنند./

کد خبر 18393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha