28 هزار خانوار در طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج صاحب مسکن می شوند

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: با اجرای طرح جامع شهرک نیشتمان، ۲۸ هزار واحد مسکن در استان تامین می شود که گام بزرگی در جهت خانه دار شدن مردم است.

به گزارش کرد پرس، بهمن مرادنیا شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن کردستان که با محوریت ۲ طرح اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن برگزار شد، گفت: مصوبه طرح جامع شهرک نیشتمان از شهریور ماه به استان ابلاغ شده که طی چند روز آینده باید مقدمات اجرای این طرح در استان صورت گیرد، زیرا در صورت اجرایی شدن آن ۲۸ هزار واحد مسکن در استان تامین می شود که گام بزرگی در جهت خانه دار شدن مردم است.

وی اظهار کرد: طرح جهش تولید مسکن بخش عمده‌ای از دغدغه تامین مسکن مردم را حل می‌کند که لازم است همه دستگاه‌ها برای تحقق این طرح در استان اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار کردستان افزود: دولت درصدد است که در قالب طرح جهش تولید مسکن، افراد فاقد مسکن را طی چهار سال صاحب خانه کند که این طرح باید به خوبی در استان ما نیز پیگیری و اجرایی شود.

مرادنیا ادامه داد: با توجه به اینکه فرمانداران اشراف کامل بر مسایل و مشکلات شهرستان خود دارند لازم است که کارگروهی با مسوولیت فرمانداران و عضویت سایر ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان در همه شهرستان‌های استان تشکیل شود تا بررسی مجددی در مورد طرح جهش تولید مسکن صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح باید اولویت بر استفاده از اراضی مازاد در داخل شهرها باشد، یادآور شد: در صورتی که دستگاه های دولتی نیز اراضی مازادی را در سطح وسیع دارند برای اجرای طرح جهش تولید مسکن واگذار کنند.

استاندار کردستان بیان کرد: در صورتی که تعاونی‌های مسکن هم ساماندهی شوند، بخش اعظمی از دغدغه تامین مسکن مردم حل خواهد شد که در این زمینه در صورتی که بتوان با مالکان این تعاونی‌ها به توافق رسید می توان از این ظرفیت نیز در راستای تحقق طرح جهش تولید مسکن در استان بهره گرفت.

مرادنیا با اشاره به اینکه باید آمار دقیقی از افراد فاقد مسکن در استان تهیه شود، گفت: کسانی که فاقد مسکن هستند و توان و شرایط لازم برای تامین مسکن خود را دارند، باید در اولویت این طرح قرار بگیرند.

کد خبر 18337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha