حمایت آمریکا از کردهای سوریه موقعیت اردوغان را تضعیف می کند

سرویس جهان- چنگیز گونش می گوید اعلام حمایت دولت بایدن از کردهای سوریه به معنی شکست پروژه اردوغان برای حمله مجدد به کردهای سوریه و بهره برداری انتخاباتی از آن در داخل ترکیه است.

به گزارش کردپرس، تعدادی از مقامات آمریکایی در هفته های اخیر به رهبران ارشد کرد سوریه اطمینان داده اند که نیروهای آمریکایی کردهای سوریه را تنها نمی گذارند.

چنگیز گونش، کارشناس مسائل کردها و استاد دانشگاه اوپن در مقاله‌ ای پیرامون پیامدهای اعلام حمایت آمریکا از کردهای سوریه نوشت: حمایت های اخیر آمریکا از کردهای سوریه به معنی ایجاد مانع جدی برای عملیات نظامی بعدی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه علیه کردها در سوریه است.

او در این مقاله که در نشریه کنورسیشن منتشر شده، معتقد است در این صورت، اردوغان نمی تواند از جنگ علیه کردهای سوریه برای جذب رای ناسیونالیست های ترکیه استفاده کند. در نتیجه، اعلام حمایت آمریکا از کردهای سوریه به معنی تضعیف موقعیت سیاسی اردوغان در انتخابات آتی این کشور است.

گونش درباره علت ادامه حمایت آمریکا از کردهای سوریه نوشت: داعش هنوز به طور کامل شکست داده نشده و کردهای سوریه نیروهای کارآمدی هستند. همچنین آمریکا به نیرو‌های کرد برای ایجاد ثبات در شمال شرق سوریه نیاز دارد.

کد خبر 18247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha