فرشادان در دیدار با محسن رضایی: ضرورت آغاز فاز اجرایی منطقه تجاری آزاد بانه و مریوان

سرویس کردستان - نماینده مردم شهرستان های سنندج, کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در دیدار با محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور, بر ضرورت آغاز فاز اجرایی منطقه تجاری آزاد بانه و مریوان تاکید کرد.

به گزارش کرد پرس, بهبود کیفیت آب آشامیدنی سنندج، توسعه زیرساخت‌های گردشگری زریوار مریوان و ساماندهی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان با هدف ساماندهی وضعیت کولبری در مرزهای کردستان، محور دیدار مهدی فرشادان و معاون رئیس‌جمهور بود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران، رفع دغدغه اصلی شهروندان و حل معضل آب آشامیدنی سنندج را اولویت دانست و گفت: با انتقال ضرب‌الأجل آب سد آزاد به سد وحدت سنندج و توسعه تصفیه‌خانه شهر, این مشکل برطرف نی شود.

وی تصویب منطقه تجاری آزاد بانه و مریوان را مرهون تلاش‌های دلسوزان در مجمع تشخیص مصلحت‌ نظام دانست و اظهار کرد: منتظر حرکت جهادی دولت آقای رئیسی و فاز اجرایی منطقه تجاری آزاد بانه و مریوان هستیم.

فرشادان همچنین، توسعه گردشگری در شهرهای سنندج، کامیاران، هورامان و منطقه چل‌چه‌مه در دیواندره را بخشی از گفتمان توسعه‌محور کردستان دانست و افزود: هم‌مرز بودن استان کردستان با اقیلم کردستان عراق و ظرفیت منحصر به فرد دریاچه زریوار مریوان می‌تواند به رشد توریسم‌‌درمانی و گردشگری بینجامد و بخشی از مشکل اشتغال جوانان ما را حل کند.

نماینده کردستان، پتانسیل ویژه کشاورزی, مراتع و دامپروری دیواندره و باغداری کامیاران را به اطلاع معاون اقتصادی رئیس‌جمهور رساند و مطالبات خود را تقدیم وی کرد و گفت: منتظر تصمیمات اضطراری، اولویتدار و ویژه دولت سیزدهم هستیم.

کد خبر 18192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha