شبکه برق ۴۲۰ روستای کردستان تا پایان سال جاری اصلاح و بهسازی می شود

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از اتمام پروژه عظیم اصلاح و بهسازی شبکه برق 420 روستای استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان گفت: با توجه به گشایش های ایجاد شده در تبصره های ۶ و ۱۵ قانون بودجه کشور در سال ۱۴۰۰، برنامه بهسازی و تقویت شبکه برق ۱۰ هزار روستا در کشور تا پایان سال ۱۴۰۵ به اتمام خواهد رسید که سهم این شرکت برای سال جاری ۴۲۰ روستا در سطح استان کردستان در قالب یک برنامه مدون تدوین شده است.

وی اظهار کرد: اصلاح ولتاژ مشترکان روستایی، اصلاح شبکه و رفع اتصالات سست، اصلاح روشنایی معابرعمومی روستایی، اصلاح فرسودگی شبکه از جمله پایه ها و سیم های برق، بازآرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف و اصلاح انشعابات روستایی و همچنین مقاوم سازی پایه ها از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای این پروژه بزرگ عملیاتی و اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: از آنجاییکه برق محور توسعه به حساب می‌آید، توجه ویژه به تامین برق روستاها و همچنین رفع مشکلات احتمالی روستاها در حوزه‌های تامین برق مطمئن و روشنایی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه پایدار در بافت روستایی باشد.

لهونیان ادامه داد: علاوه بر این، تحقق طرح اصلاح و بهسازی شبکه برق روستایی منجر به توسعه اشتغال و همچنین توجه به جنبه‌های گردشگری روستایی از جمله روستاهای مرزی در استان کردستان می شود.

وی یادآور شد: هدف اصلی شرکت توزیع برق کردستان بررسی جنبه های فنی و اقتصادی طرح های پیشنهادی در راستای بهبود کیفیت وضعیت شبکه تحت اختیار است، به همین دلیل در سال های اخیر بیش از پیش همزمان با توسعه شبکه، اصلاح ساختار شبکه نیز در اولویت کاری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه استان ما دارای بیش از ۱۸۲هزار مشترک روستایی است، بیان کرد: با مشارکت ۳۰ درصدی دهیاری ها در اجرای طرح مذکور، روستاهایی که دارای شبکه فرسوده برق و یا در حال اجرای طرح هادی هستند در اولویت قرار دارند و تمامی شبکه برق یک هزار و ۷۰۶ روستایی استان تا پایان سال ۱۴۰۵ از اقدامات این طرح بهره مند می شوند.

لهونیان گفت: شبکه برق روستاها همواره به جهت پراکندگی و قرار گرفتن در شرایط جوی نامناسب بیشترین آسیب را محتمل می شوند، بر این اساس برنامه های مهمی به منظورافزایش تاب آوری شبکه های برق روستایی، رفع افت ولتاژ و حریم در شبکه، اصلاح روشنایی، بهسازی و رفع فرسودگی شبکه ها در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 18145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha