اتفاقات افغانستان فرصتی برای ضربه زدن ترکیه به کردهای سوریه

سرویس جهان- مجله فارن پالسی نوشت در حالی که در یک ماه گذشته اتفاقات افغانستان پس از خروج نیروهای غربی و بویژه آمریکا نقل محافل سیاسی بوده ترکیه از این فرصت برای تشدید حملات علیه کردهای سوریه استفاده کرده است.

به گزارش کردپرس، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نگرانی کردها، بویژه نیروهای کرد سوریه را از تکرار این اتفاق در شمال سوریه و خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه به همراه داشته است. کردها از این نگران هستند که با خروج 900 نیروی آمریکا از شمال شرق سوریه، دولت ترکیه که کردها را تروریست بخواهد عملیات نظامی سوم خود را برای پاکسازی شمال سوریه از کردها را آغاز کند.

مجله سیاسی فارن پالسی آمریکا در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته و تشدید حملات هوایی ترکیه علیه نیروهای کرد سوریه را یکی از پیامدهای تحولات افغانستان دانسته و نوشت: ترکیه روی آنچه در افغانستان اتفاق افتاد برای ضربه زدن به نیروهای کرد در سوریه استفاده کرده و حملات پهپادی علیه این نیروها را در یک ماه گذشته به شدت افزایش داده است.

این مجله در ادامه نوشت: در حالی که جهان روی رویدادهای افغانستان متمرکز شده ترکیه حملات خود را روی نیروهای کرد سوریه متمرکز کرده است.

کد خبر 17557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha