اعضای بدن جوان 16 ساله دهگلانی اهدا شد

سرویس کردستان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اهدای اعضای حیاتی بدن جوان ۱۶ ساله دهگلانی دچار مرگ مغزی به چندین بیمار نیازمند پیوند عضو خبر داد و گفت: از سال ۸۹ تاکنون ۴۷ مورد اهدای عضو در استان انجام شده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی کردستان، صدیق جدیدالاسلامی اظهار کرد: مرحومه «مژده ایزدی» جوان ۱۶ ساله اهل دهگلان، ساکن سنندج که در روز ۱۷ شهریور ماه جاری دچار ضایعه مرگ مغزی شده بود، به بیمارستان کوثر سنندج منتقل می‌شود.

وی افزود: علیرغم تمامی تلاش‌های کادر درمان متاسفانه بیمار دچار مرگ مغزی شده بود که مرگ مغزی وی طبق کمیسیون پزشکی به صورت قطعی اعلام و جهت اهدای عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه با رضایت خانواده این جوان دهگلانی اهدای اعضای بدن وی به چندین بیمار نیازمند پیوند زندگی دوباره بخشید، ادامه داد: عمل خیرخواهانه و انسان دوستانه اهدای اعضا در جهان و همچنین در ایران بدون هیچ هزینه ای انجام می شود.

جدیدالاسلامی یادآور شد: از سال ۸۹ تاکنون ۴۷ مورد اهدای عضو در استان انجام شده و به دلیل محدودیت‌های کرونایی، این پنجمین اهدای عضو در سال‌جاری در استان است.

وی بیان کرد: در کشور هزاران نفر در نوبت دریافت عضو هستند که استقبال مردم در عضویت و دریافت کارت پیوند اعضا می تواند به کاهش زمان انتظار افراد نیازمند کمک کند و تعداد بیشتری از بیماران نیازمند عضو را از این موهبت الهی برخوردار کند.

کد خبر 17185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha