هشدار سازمان ملل درباره وضعیت وخیم امنیتی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- کمیسیون تحقیق سازمان ملل درباره سوریه، با اشاره به تشدید درگیری ها میان ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه، افزایش حملات داعش و افزایش نارضایتی عمومی، نسبت به وخیم شدن وضعیت امنیتی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه هشدار داد.

به گزارش کردپرس، کمیسیون تحقیق سازمان ملل در مورد سوریه، در سی و پنجمین گزارش خود از وخیم شدن وضعیت امنیت هم در مناطق تحت کنترل شورشیان تحت حمایت سوریه و هم مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داده است.

در گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل در مورد سوریه، از افزایش موارد انفجار واسائل نقلیه بمب گذاری شده و حملات راکتی در شهرهای کردنشین تحت کنترل شورشیان تحت حمایت ترکیه مانند عفرین و سری کانی خبر داده است.

کمیسیون تحقیق سازمان ملل همچنین نسبت به وخیم شدن وضعیت امنیتی در مناطق تحت کنترل نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه هشدار داده است. در این گزارش به افزایش حملات داعش، تقابل نیروهای کرد با ترکیه وافزایش نارضایتی عمومی از عملکرد اداره خودگردان کردی به عنوان عوامل وخیم شدن اوضاع امنیتی در این منطقه نام برده شده است.

سازمان ملل اسکان دهها هزار زن، مرد و کودک مشکوک به عضویت در گروه داعش در کمپ های تحت کنترل کردهای سوریه را غیرقانونی دانسته است چرا که به گفته کمیسیون تحقیق سازمان ملل تلاشی برای تعیین تکلیف این افراد از جمله محاکمه و یا آزاد کردن آنها صورت نگرفته است.

این سازمان در ادامه گزارش اشاره کرده که نیروهای کرد سوریه 10000 تن را به اتهام عضویت در گروه داعش در 10 کمپ اسکان داده اند در حالی که 750 از آنها پسران کم سن و سال هستند. سازمان ملل همچنین گفته است نزدیک به 40000 کودک در کمپ های تحت کنترل کردها نگاهداری می شوند که نیمی از آنها عراقی هستند.

کد خبر 17180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha