مسعود بارزانی: به خاطر مصلحت عمومی در انتخابات شرکت می کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس حزب دمکرات کردستان (پارتی) با اشاره به اینکه انتقاداتی درباره قانون انتخابات و تقسیم کرسی‌ها دارد و آن را عادلانه نمی‌داند گفت: به خاطر مصلحت عمومی و حفظ توازن در انتخابات شرکت می‌کنیم.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، حزب دمکرات کردستان تبلیغات انتخاباتی خود را برای پنجمین دوره انتخابات پارلمانی عراق آغاز کرد. این انتخابات که قرار است دهم اکتبر / 18 مهر ماه برگزار شود.

تبلیغات این حزب در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق و با حضور مسعود بارزانی، رهبر این حزب، نیچروان بارزانی، معاون او در این حزب و رئیس اقلیم و مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم آغاز شد.

مسعود بارزانی در حاشیه آغاز این تبلیغات گفت: در این روز مقدس در اینجا جمع شدیم تا کمپین انتخاباتی و کاندیداها را اعلام کنیم.

رهبر حزب دمکرات کردستان تأکید کرد: این انقلاب (خیزش کردها علیه رژیم بعثی عراق) طرح‌های دشمن را ناکام گذاشت و قبله‌گاهی برای مبارزه سراسر عراق شد.

وی افزود: تنها یک ماه تا انتخابات باقی مانده و ما چند انتقاد از قانون انتخابات و تقسیم کرسی‌های استان‌ها داریم و از آنجایی که سرشماری رسمی انجام نشده، هیچ عدالتی در این قانون وجود ندارد اما برای مصلحت عمومی و حفظ توازن تصمیم گرفتیم در انتخابات شرکت کنیم.

رهبر حزب دمکرات کردستان در ادامه گفت: امیدواریم انتخابات شفاف باشد و تقلبی در آن نشود و این همان چیزی است که سازمان ملل نیز می‌خواهد.

بارزانی تأکید کرد: در انتخابات دوره قبل، حزب دمکرات کردستان نه در سطح اقلیم بلکه در سطح عراق، جایگاه اول را به دست آورد و قطعا این مساله با حمایت و تلاش‌های کادر و اعضای حزب محقق شد و امیدوارم که در این انتخابات نیز، این جایگاه را حفظ کند.

رئیس سابق اقلیم کردستان عراق در ادامه با تأکید بر اینکه انتخابات آتی سرنوشت‌ساز است، از تمامی اعضا و حامیان حزب دمکرات برای حضور در انتخابات دعوت کرد و حفظ امنیت و ثبات کمپین انتخاباتی و اجتناب از اتهام‌زنی و اقدامات تحریک‌آمیز را خواستار شد.

او افزود: شاید برخی اعتراضاتی داشته باشند اما باید آنها را به بعد از انتخابات موکول کنیم، ما تنها باید برای حمایت از حزب دمکرات کردستان و پیروزی آن تلاش کنیم.

بارزانی در ادامه گفت: در داخل اقلیم امیدواریم همه طرف‌ها به خود بازگردند و به جای اینکه یکدیگر را تحقیر کنیم، با هم همکاری کنیم. در سطح عراق نیز امیدواریم که مشکلات و اختلاف‌نظرها میان بغداد و اربیل برطرف شوند و فکر می‌کنم زمان آن رسیده که راه‌حل‌های اساسی برای این مشکلات وجود داشته باشند.

رهبر حزب دمکرات کردستان با اشاره به اینکه "در عراق مشارکتی باقی نمانده" گفت: مشکل ما بودجه نیست زیرا بودجه حق همه است مشکل ما مشارکت است.

فاضل میرانی، مسؤول دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان نیز در این مراسم از نامزدهای این حزب خواست به برنامه ها و دستورات حزب در زمینه دفاع از حقوق بشر، دمکراسی، حقوق زنان، شأن این حزب پایبند باشند.

کد خبر 16949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha