عضو ارشد اتحادیه میهنی: با جنبش تغییر ائتلاف انتخاباتی تشکیل داده ایم و در به روی حزب دمکرات نیز باز است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد تبلیغات انتخاباتی رسمی این حزب به صورت مشترک با جنبش تغییر آغاز شده است و هدف اصلی این ائتلاف، یکپارچه سازی جریانات کرد در بغداد است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المسله، فائق یزیدی در این باره گفت: در به روی هر جریان کرد که درصدد پیوستن به این ائتلاف باشد باز است و گفتگوها با همه جریانات ادامه دارد. همچنین هیچ گونه خط قرمزی در تعامل با هیچ جریانی نداریم و دست همکاری به سوی همگان از جمله دولت قانون، ائتلاف فتح یا جریان صدر دراز می کنیم.

یادآور می شود ائتلاف کردستان که از اتحادیه میهنی کردستان و جنبش تغییر تشکیل شده است اخیرا از معرفی قباد طالبانی به عنوان رئیس این ائتلاف با هدف مشارکت در انتخابات پارلمانی خبر داد.

به گفته برخی منابع در داخل اتحادیه میهنی، هدف از انتخاب قباد طالبانی به عنوان ریاست ائتلاف مذکور، تأکید ائتلاف کردستان بر دستیابی به نتایج قوی در انتخابات آتی از طریق واگذاری ریاست آن به شخصیت تأثیرگذاری در حد معاون نخست وزیر اقلیم کردستان است.

در حال حاضر، اتحادیه میهنی در مجلس نمایندگان عراق 19 نماینده و جنبش تغییر چهار نماینده دارد. حزب دمکرات کردستان نیز 25 کرسی دارد که چند کرسی دیگر نیز به فراکسیون های کوچکتر کردها در مجلس عراق اختصاص یافته است که مجموع نمایندگان آن 329 نفر است.

یادآور می شود اتحادیه میهنی و جنبش تغییر در 23 ژوئیه گذشته از تشکیل ائتلاف انتخاباتی جدیدی با هدف حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس عراق در اکتبر / مهر آتی خبر دادند.

کد خبر 16840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha