سهم امسال کردستان در مشاغل خانگی 336 میلیارد ریال است

سرویس کردستان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارکردستان گفت: سهم امسال استان از اعتبارات مشاغل خانگی ۳۳۶ میلیارد ریال است و سهمیه بندی آن شهرستانی است.

به گزارش کرد پرس, خالد جعفری در جلسه کمیته بررسی اعتبارات مرحله ۵ تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و هماهنگی پرداخت اعتبارات مشاغل خانگی استان کردستان، بر ضرورت تسریع در پرداخت اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی تاکید کرد و اظهار کرد: این اعتبارات فرصت بسیار خوبی برای اشتغالزایی در استان است و باید آن را غنیمت بشماریم.

وی افزود: عدم تکمیل پرونده طرح های معرفی شده به بانک ها توسط متقاضیان، موجب از دست رفتن فرصت و عدم جذب این اعتبارات می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارکردستان ادامه داد: برای تحقق جذب حداکثری اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و جلوگیری از اتلاف وقت، باید پرونده های ناقص حذف و طرح های جدید به جای آنها به بانک های عامل معرفی شود.

جعفری یادآور شد: اعتبارات اشتغال پایدار روستایی به طرح هایی که در روستاهای حریم شهرها و خارج از محدوده شهرک های صنعتی اجرا شوند، تعلق می گیرد.

وی در خصوص اعتبارات مشاغل خانگی نیز بیان کرد: سهم امسال استان از این اعتبارات ۳۳۶ میلیارد ریال است و سهمیه بندی آن شهرستانی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارکردستان گفت: اگرچه اختیار این اعتبارات با فرمانداران است اما وظیفه ادارات استانی کماکان مهم است و باید ادارات شهرستانی خود را فعال تر کنند.

جعفری، صنایع دستی را در جذب اعتبارات مشاغل خانگی، دارای پتانسیل بسیار خوب عنوان کرد و اظهار کرد: این اعتبارات می تواند در ایجاد اشتغال در استان بسیار موثر باشد مشروط بر آنکه به درستی پرداخت شود.

وی افزود: یکی از دلایلی که موجب عدم موفقیت مشاغل خانگی می شود، نبود بازار است که این مهم نیز برای پشتیبان ها تعریف شده و امیدواریم زمینه رونق این کسب و کارها را فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در پایان با اشاره به برنامه های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم برای حمایت از مشاغل خانگی، ادامه داد: در دولت جدید باید به برنامه های اشتغال، بهای بیشتری داده شود و باید زمینه ای فراهم کنیم تا این فرصت ها، اشتغالزایی بیشتری برای استان به دنبال داشته باشد.

کد خبر 16562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha