17 هزار هکتار از باغات کردستان زیر کشت انگور قرار دارد

سرویس کردستان - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از مجموع باغات کردستان ۱۷ هزار هکتار به کشت انگور اختصاص یافته است.

به گزارش کُرد پرس، زاهد حاجی میرزایی اظهار کرد: کردستان به دلیل داشتن آب و هوا و شرایط اقلیمی خوب، برای کشت انواع محصولات باغی مناسب است و این استان رتبه دوم کشوری در تولید انگور سیاه را دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع باغات کردستان ۱۷ هزار هکتار به کشت انگور اختصاص یافته است، از این مقدار ۱۲ هزار هکتار به صورت دیم و ۵ هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه کردستان در تولید انگور دیم رتبه دوم و در انگور آبی رتبه ۱۵ کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: کردستان به دلیل داشتن آب و هوا و شرایط مناسب برای کشت انواع محصولات باغی به ویژه انگور سیاه زبانزد است.

حجی میرزایی با بیان اینکه ۲۱ هزار نفر در حوزه بهره برداری از باغات انگور فعالیت دارند، یادآور شد: در یک سال گذشته، یک میلیون و ۵۰۰ هزار قلمه انگور با هدف توسعه این بخش به صورت بلاعوض در میان باغداران کردستانی توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان مریوان یک طرح فرآوری آبمیوه به بهره برداری رسیده است که مواد اولیه‌ی آن از انگور رقم ره شه تولید می‌شود، بیان کرد: انگور ره شه باغات دیم کردستان به دلیل کیفیت بالا به طلای سیاه مشهور است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مهمترین ارقام انگور کشت شده در کردستان در بخش دیم شامل انگو ره شه یا انگور سیاه و خوشنام است و در بخش آبی به ترتیب شامل انگور کشمشی، فخری، عسکری و یاقوتی است.

کد خبر 16506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha