وزیر بهداشت و درمان: کمبود دارو ناشی از سوء مدیریت توزیع است

سرویس آذربایجان غربی- وزیر بهداشت و درمان گفت: داروهای مورد نیاز استان‌ها براساس یک سیستم الکترونیکی از سوی وزارتخانه تحویل می‌شود و اگر کمبودی در استان ایجاد شده مربوط به سوء مدیریت توزیع بوده است.

به گزارش کردپرس، بهرام عین اللهی در جمع خبرنگاران در ارومیه در خصوص کمبود دارو تصریح کرد: اصولاً هر استان دارای سهمیه‌ دارویی است و وزارت بهداشت هم براساس نیاز استان‌ها داروهای مورد نیاز را در اختیار مسئولان مربوطه قرار می‌دهد که در دوره همه‌گیری کرونا نیز دقیقاً همین اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: اگر کمبودی در استان تجربه شده کاملاً مرتبط با سوء مدیریت‌ها در توزیع بوده نه چیز دیگر؛ چون برای جلوگیری از مشکلات تحویل دارو به استان‌ها یک سیستم الکترونیکی وجود دارد.

وزیر بهداشت و درمان گفت: همچنین کمبود دارو ممکن است بر اثر مصارف پیش‌بینی نشده باشد برای مثال هم اکنون به غیر از کرونا، بیماری‌های واگیر دیگری افزایش یافته که قطعاً در میزان تقاضا اثرگذاری داشته و می‌تواند مشکلات مقطعی ایجاد کند.

عین الهی بیان کرد: در دوره همه‌گیری کرونا مثلاً درباره چند داروی خاص وزارت بهداشت با ارایه آمارهای دقیق برای هموطنان شفاف‌سازی کرده که در برخی موارد یکباره مصرف دارویی خاص دو یا حتی سه برابر شده است که این اتفاق می‌تواند مشکلات مقطعی ایجاد کند.

او با اشاره به اینکه درتمام دنیا با واکسیناسیون میزان مرگ ومیر کاهش یافته است، ادامه داد: دارو به حد نیاز در کشور وجود دارد و باتوجه به نیاز هر استان به صورت الکترونیکی توزیع می شود.

کد خبر 16444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha