100 درصد جمعیت شهری و روستایی قروه از گاز طبیعی بهره مند هستند

سرویس کردستان - مديرعامل شركت گاز استان كردستان گفت: شهرستان قروه تنها شهرستان کل کشور است که کل جمعیت آن در بخش شهری و روستایی تحت پوشش گازطبیعی قرار دارد.

به گزارش کُرد پرس، احمد فعله گری در مراسم گازرساني به 3 روستای شهرستان قروه، اظهار کرد: با گازرساني به روستاهاي استان ضمن تامين انرژي براي ساكنان و كمك به صنايع در مهار آلاينده هاي زيست محيطي باعث كاهش مهاجرت و حاشيه نشيني در شهرها مي شود.

وي افزود: با ورود گاز به مناطق روستايي ضمن آرامش خاطر و رضايت مندي براي ساكنان به حفظ محيط زيست و منابع طبيعي كمك شاياني کرده و باعث رونق توليد محصولات كشاورزي و دامي مي شود.

مديرعامل شركت گاز استان كردستان ادامه داد: در حالیکه هدف استراتژیک شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است اما برای افزایش رفاه و توسعه عدالت اجتماعی، روستاهایی که کمتر از 20 خانوار جمعیت داشته و در مسیر خط لوله انتقال گاز قرار داشته اند نیز از این نعمت بهره مند شده اند و 3 روستای مجتمع روستای حسین آباد کنکره جزو این موارد است.

فعله گری با اشاره به اینکه شهرستان قروه 123 روستا دارای سکنه دارد که تاکنون 121 روستای آن به شبکه سراسری گاز وصل شده و 2 روستای باقیمانده در اواخر اتمام پروژه بسر می برد، یادآور شد: به این ترتیب شهرستان قروه تنها شهرستان کل کشور است که کل جمعیت آن در بخش شهری و روستایی تحت پوشش گازطبیعی قرار دارد.

وی گازرسانی بخش صنعتی را مهم دانست و یادآور شد: به مناسبت ایام مبارک هفته دولت 13 واحد صنعتی در قروه به شبکه سراسری گازطبیعی متصل شده و کار اجرایی در 37 واحد صنعتی دیگر فعال است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان متراژ شبکه گذاری برای پروژه های بخش صنعتی و روستایی را 450 هزار متر عنوان کرد و بیان کرد: اجراي اين پروژه ها در بخش اجرا و تامين كالا و تحصيل اراضي 90 ميليارد ريال هزينه در برداشته است.

کد خبر 16433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha