آیین های مذهبی در منطقه هورامان به جهانیان منعکس شود

سرویس کردستان - نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هورامان گنجینه ای غنی از آیین های تاریخی است که لازم است به جهانیان معرفی شود.

به گزارش کرد پرس، ماموستا فایق رستمی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی کردستان و مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان، اظهار کرد: ثبت جهانی هورامان دستاوردی بزرگ برای کردستان است و باید به بهترین شیوه از آن برای امیدآفرینی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در اجرای برنامه های فرهنگی و توسعه گرا حائز اهمیت است، افزود: بهره مندی از مزایای ثبت جهانی می تواند منجر به پیشرفت منطقه و رفع کمبودها شود.

امام جمعه سنندج ادامه داد: یکی از ویژگی های مردم منطقه هورامان خودکفایی است که با بسترسازی در حوزه های صنایع دستی و کشاورزی می توان به آنان در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: جایگاه دینی مردم هورامان بسیار پررنگ است و این ظرفیت و آیین های این دیار باید به جهانیان معرفی شود.

ماموستا رستمی بیان کرد: علمای منطقه نیز می توانند با جایگاه ارزشمندی که دارند در پیشبرد اهداف میراث فرهنگی مثمر ثمر واقع شوند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبذگان رهبری گفت: کرامت‌ و معنویت هورامان می تواند منجر به توسعه گردشگری مذهبی در کشور شود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار پویا طالب نیا مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای به سرانجام رسیدن ثبت جهانی هورامان را ارائه کرد.

کد خبر 16431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha