امیدواری مظلوم کوبانی به ادامه حضور آمریکا در مناطق کردنشین سوریه

سرویس جهان- مظلوم کوبانی می گوید امیدوار است حادثه خروج آمریکا از افغانستان، در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه تکار نشود و واشنگتن همچنان به حمایت از نیروهای کرد سوریه ادامه دهد.

به گزارش کردپرس، خروج هزاران تن از نیروهای آمریکا از افغانستان نگرانی کردهای عراق و سوریه را در پی داشته است. آنها معتقدند با خروج نیروهای آمریکا، بویژه از شمال شرق سوریه، موقعیت اداره خودگردان کردی را که همواره مورد تهدید ترکیه قرار گرفته به خطر خواهد انداخت.

مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه یکی از مقامات کرد سوریه است که ارتباطات فراوانی با مقامات آمریکایی بویژه فرماندهان میدانی 900 نیروی آمریکا در سوریه دارد. او به روزنامه واشنگتن پست گفته است امیدوار است آمریکا به این زودی نیروهای خود را از سوریه خارج نکند.

مظلوم کوبانی در این مصاحبه از خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در سال 2019 به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان حادثه ای تلخ یاد کرد که « پیامدهای آن تا همیشه ادامه خواهد داشت».

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: دولت جو بایدن اخیرا برای اطمینان دادن به مظلوم کوبانی و دیگر مقامات اداره خودگردان کردی، جوی هوود دستیار وزارت خارجه در امور خاور نزدیک و کنث مک کنزی رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا را به مناطق تحت کنترل کرد های سوریه فرستاده است. فرماندهان نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه و مقامات آمریکایی گفته اند دولت بایدن تاکید کرده است که همکاری میان آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه همچنان به قوت خود ادامه خواهد داشت و نیروهای آمریکایی به این زودی سوریه را ترک نخواهند کرد.

مظلوم کوبانی از تقویت روابط کردهای سوریه و آمریکا در دوران جو بایدن خبر داده و گفته است اگر آمریکاییها به قول خود وفا کنند انتظار دارد ثبات نسبی در شمال شرق سوریه ادامه داشته باشد.

مظلوم کوبانی به واشنگتن پست گفته است « ما اکنون احساس می کینم که نسبت به دولت های پیشین آمریکا، از حمایت نظامی و سیاسی بیشتری از سوی آمریکا برخوردار هستیم. مقاماتی از دولت آمریکا به اینجا آمده اند تا به ما بگویند تغییری در مورد سوریه اتفاق نخواهد افتاد».

به نوشته واشنگتن پست، مقامات آمریکایی مظلوم کوبانی را فرمانده ای استوار و قابل اعتماد یافته اند به همین دلیل انتظار می رود که حمایت این کشور و ائتلاف به رهبری آن از نیروهای دموکراتیک سوریه، در مقابله با هسته های باقی مانده داعش ادامه یابد.

مظلوم کوبانی با اشاره به این که حدود 11000 جنگجوی سابق داعش در زندان های تحت کنترل کردهای سوریه محافظت می شوند و هر از گاهی دست به شورش می زنند، نسبت به ادامه حمایت از زندانبانان و آموزش های مداوم به آنها از سوی اعضای ائتلاف تاکید کرد.

فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه درباره مدت زمان ادامه حضور نیروهای آمریکا در سوریه گفت: من می دانم که ایالات متحده می خواهد نیروهایش برای مبارزه با تروریستها اینجا باشند اما لازم است آنها تا زمان حل شدن بحران سوریه اینجا باشند. اگر این مسئله اتفاق بیافتد آینده خوبی در انتظار خواهد بود.

کد خبر 16286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha