کشور با تورم قوانین روبرو است/لزوم اصلاح بعضی از قوانین

سرویس کردستان- نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس با بیان اینکه کشور با تورم قوانین مواجه است از اصلاح بعضی از قوانین خبر داد و گفت قانون باید به روند توسعه کشور کمک کند نه اینکه مانع آن شود.

پرویز اوسطی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید و کسب رأی اعتماد 18 وزیر از مجلس، اظهار داشت: سوابق و کارآیی 19 وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری در مجلس توسط نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت هم 18 وزیر با کسب رأی اعتماد نمایندگان موفق شدند وارد کابینه دولت جدید شده و به صورت رسمی کار خود را آغاز کنند.

به گفته او در مجموع با توجه به بررسی هایی که نمایندگان انجام دادند وزرای تأیید شده توانمندی لازم برای تصدی مربوط را دارند و نیاز است بیشتر از قبل در رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

اوسطی با اشاره به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، افزود: در این شرایط که مردم با مشکلاتی در حوزه های مختلف از جمله اشتغال و معیشت درگیرند نیاز به کار و تلاش بیشتر به ویژه در بخش اقتصادی است که باید قویتر از گذشته عمل شود.

او سپس به همکاری مجلس با دولت اشاره کرد و گفت: مجلس همواره کنار دولت بوده و همکاری لازم را خواهد داشت به ویژه در در حوزه تنقیح قوانین و بازنگری و تصویب قوانین جدید که باید بسیار مدنظر قرار گیرد.

اوسطی به مشکلات در حوزه قانون گذاری پرداخت و یکی از ایرادات اساسی در این حوزه را تورم قوانین دانست و بیان کرد: یک عیبی که در حوزه قانون گذاری وجود دارد این است که با تورم قوانین مواجه هستیم به طوری که بیش از 11 هزار قانون در کشور مربوط به بیش از صد سال گذشته هست که بسیار مشکل دارند.

مطابق سخنان او بعضی از این قوانین دارای نواقص هستند یا منقضی شده اند و ناکارآمدند و یا متناسب با شرایط فعلی کشور نیستند لذا باید بازنگری و اصلاح شوند.

این نماینده مجلس از آغاز اصلاح قوانین با همکاری دولت خبر داد و تصریح کرد: اصلاح قوانین در مجلس آغاز شده و باید قوانین ساری و جاری به گونه ای باشند که حلال مشکلات مردم شوند و بتوانند روند پیشرفت و توسعه را تسریع بخشند نه اینکه در عمل مانع ایجاد کنند.

پرویز اوسطی تأکید کرد که در طول بازه زمانی میان مدت در حوزه قوانین اصلاحات لازم صورت خواهد گرفت./

* گفت و گو: زیبا امیدی فر

کد خبر 16228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha