خاورمیانه خود را برای خروج آمریکا از سوریه آماده می کند

سرویس جهان- نیل قیلیام در مجله فارن پالسی نوشت: تعداد کمی از مقامات آمریکایی حضور در سوریه را به نفع ایالات متحده می دانند و واشنگتن از تلاش کشورهای عربی برای پذیرش دوباره دمشق ممانعت نمی کند که این مسئله به معنی تغییر سیاست آمریکا در مورد سوریه و خروج احتمالی 900 نیروی این کشور از سوریه است.

به گزارش کردپرس، بعد از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان همواره این سوال مطرح شده که آیا این کشور اقدام به خروج نیروهای خود از عراق و سوریه می کند. مسئله خروج نیروهای آمریکا از عراق و سوریه نگرانی برخی کردها در عراق و سوریه را به همراه داشته است.

مجله فارن پالسی در مقاله ای به قلم نیل قیلیام، پژوهشگر مسائل خاورمیانه در موسسه چتم هاوس به این سوال پاسخ مثبت داده و معتقد است احتمال خروج نیروهای آمریکا از سوریه که بیشتر آنها در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه حضور دارند وجود دارد.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه معتقد است سیاست آمریکا در قبال سوریه در دوران جو بایدن تغییر کرده است و این کشور دیگر علاقه زیادی به ماندن در سوریه ندارد. نیل قیلیام نوشت: کشورهای عربی سیاست آمریکا در قبال افغانستان را در سوریه قابل تکرار می دانند و خود را برای اعلام پایان ماموریت واشنگتن در سوریه آماده می کنند. علاوه بر آن، نمی توان افراد زیادی در دولت جو بایدن پیدا کرد که به صورت علنی اعلام کنند که سوریه بخشی از منافع آمریکا است.

قیلیام درباره حمایت ضمنی برخی کشورهای عربی از نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و تسلط این نیرو بر چاه های نفت سوریه گفته است این حمایتها فقط در جهت مقابله با داعش بوده و اگر مشاهده می شد که از کنترل کردها بر چاه های نفت سوریه حمایت می شود به این خاطر بود که این کشورها می خواستند کردها هزینه جنگ با داعش را از راه از فروش نفت پرداخت کنند.

او در ادامه، از تمایل کشورهای عرب منطقه برای پذیرش دوباره دولت بشار اسد و ایجاد لابی در آمریکا برای رفع تحریم های این کشور علیه دمشق گفته است که به گفته او، نشانه هایی دال بر آماده شدن خاورمیانه برای خروج آمریکا از سوریه است.

کد خبر 16083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha