افزایش ۱۳ درصدی صادرات در استان کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار کردپرس از افزایش ۱۳ درصدی ارزش کالاهای صادراتی از طریق مرزهای استان کرمانشاه به کشور عراق در چهارماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش کردپرس بهزاد باباخانی در این گفتگو عنوان کرد: در سال گذشته اغلب مرزهای مشترک با بخش عربی و کردی عراق به دلیل بحران کرونا بسته بودند و مبادلات کالای کشور تنها از طریق مرزهای باشماق و پرویزخان انجام می‌شد.

وی افزود: سال گذشته حجم گسترده‌ای از کالاهای صادراتی به بخش عربی و کردی عراق از طریق پرویزخان صادر می‌شد و این مرز در مقطعی از سال توانست جایگاه پررونق‌ترین مرز مرز زمینی کشور را کسب کند.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در سال جاری فعالیت مرزهای مشترک با عراق در بخش عربی و کردی به حالت عادی بازگشته، در ادامه بیان کرد: باز بودن دیگر مرزهای تجاری باعث کاهش ترافیک کالا در مرزهای استان و به ویژه پرویزخان شده و هم اکنون مبادلات تجاری با روانی و آرامش بیشتری دنبال می شود.

وی همچنین افزود: در چهارماهه اول امسال در مرز خسروی ۱۹۲ میلیون دلار و در سومار ۱۱۸ میلیون دلار صادرات کالا داشته‌ایم در حالیکه این دو مرز سال گذشته به دلیل کرونا غیرفعال بودند‌.

باباخانی در ادامه از افزایش صادرات کرمانشاه در سال جاری خبر داد و گفت: چهارماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد وزنی و ۱۳ درصد رشد ارزشی داشته‌ایم که این آمار نشان دهنده بهبود اوضاع صادرات استان است.

کد خبر 15602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha