جو بایدن: آمریکا در سوریه نیروی نظامی ندارد

سرویس جهان- رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد کشورش در سوریه نیروی نظامی ندارد.

به گزارش کردپرس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که این روزها به دلیل اقداماتش در افغانستان که منجر به تسلط طالبان بر این کشور شد، مورد انتقاد شدید قرار گرفته، حضور ۹۰۰ نظامی این کشور در سوریه، بویژه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را انکار کرد.

او در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت که آمریکا در سوریه نیروی نظامی ندارد.

شبکه فاکس نیوز نیز در گزارشی نوشت: کاخ سفید در گزارشی که هفته گذشته برای دموکرات‌ها بویژه در مورد افغانستان فرستاده، ادعا کرده است که آمریکا در داخل خاک سوریه نیروی نظامی ندارد.

اما شبکه های خبری آمریکا مانند سی ان ان، فاکس نیوز و چند خبرگزاری این کشور تاکید کرده اند با وجود این که ثابت شده آمریکا حداقل ۹۰۰ نیروی نظامی در سوریه دارد انکار حضور نظامی آمریکا در سوریه مایه شگفتی است و یا می توان گفت این هم یکی دیگر از گاف های بایدن است.

کاخ سفید تاکنون به درخواست ها برای پاسخ دادن به ابهامات پیرامون اظهار نظر بایدن در مورد عدم حضور نظامی آمریکا در سوریه پاسخ نداده است.

برخی مقامات به فاکس نیوز گفته اند نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه مشاور نظامی هستند به همین دلیل و با توجه به این که آنها نیروی رزمی نیستند، بایدن آنها را جزء نیروهای نظامی به حساب نیاورده است.

این در حالی است که یه نوشته رسانه‌های آمریکایی، نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه بخشی از نیروهای ویژه این کشور محسوب می شوند.

کد خبر 15558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha