عضو فراکسیون صادقون: اگر دولت کاظمی غیرت داشت، اجازه تاخت و تاز به ترکیه را نمی داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون صادقون در مجلس عراق به شدت از دولت مصطفی کاظمی نخست وزیر این کشور انتقاد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "حسن سالم" با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: تنها تحلیل درباره سکوت دولت کاظمی درباره اشغالگری ترکیه در بخش هایی از خاک عراق و ترور "سعید حسین" از فرماندهان حشد شعبی در شنگال، توافق آن با آنکارا است. این در حالی است که چنین اقداماتی نقض قانون اساسی و حاکمیت کشور و خیانت به ملت عراق است.

حسن سالم افزود: اگر دولت مصطفی کاظمی نخست وزیر، درباره حفظ کشور غیرت داشت، اجازه نمی داد ترکیه با نقض حاکمیت کشور فرماندهان امنیتی عراقی را ترور نماید.

این عضو فراکسیون صادقون همچنین از پارلمان عراق خواست ضمن تشکیل جلسه فوق العاده و کنار گذاشتن سرگرمی به تبلیغات انتخاباتی و سفرهای تفریحی نمایندگان به خارج از کشور، ضمن پرداختن به حل مشکلات و مسائل ملت و آخرین مورد آن یعنی نقض خطرناک حاکمیت کشور توسط ترکیه، نخست وزیر را در این زمینه به دلیل نقض قانون اساسی ناشی از سکوت درباره این وضعیت و عدم احترام به قوه مقننه و عدم اجرای مصوبه اخراج نیروهای خارجی از خاک عراق مورد بازخواست قرار دهد.

حسن سالم خاطرنشان کرد: سکوت درباره اشغالگری ترکیه به اشغال بخشی از خاک کشور از جمله استان های نینوا و منطقه شنگال، کرکوک و سایر استان ها خواهد انجامید.

کد خبر 15448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha