صنایع کوچک و متوسط نقش مهمی در توسعە و رونق اقتصادی دارند

سرویس کردستان - استاندار کردستان به مناسبت هفتە حمایت از صنایع کوچک پیامی را منتشر کرد که در آن بر نقش مهم صنایع کوچک و متوسط در توسعە و رونق اقتصادی تاکید داشته است.

به گزارش کرد پرس, در پیام بهمن مرادنیا آمده است: صنایع کوچک کە با هزینە اندک ایجاد شده و نقش بی‌بدیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، بهترین گزینه برای رشد و توسعه صنعتی استان است.

صنایع کوچک می‌تواند نقش بی‌بدیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید ایفا کند، بنابراین با در نظر گرفتن مجموع شرایط، اقتضائات جغرافیایی، مرزی بودن و فرصت های صادراتی موجود بهترین گزینە برای رشد و توسعە صنعتی استان کردستان بە شمار می رود کە باید مورد توجە همگان قرار بگیرد.

در ادامه این پیام آمده است: صنایع کوچک و متوسط بیش از ۹۰ درصد صنایع و ۵۲ درصد اشتغال کشور را بە خود اختصاص دادە است کە بیش از هر چیز حکایت از جایگاە و نقش مهم این صنایع در توسعە و رونق اقتصادی دارد.

در سال‌های گذشتە تلاش کردیم در کنار اقدامات مهم عمرانی، بخش کشاورزی و تامین زیرساخت های مورد نیاز، با جلب حمایت بانک ها و ایجاد شهرک های صنعتی جدید حرکتی در جهت افزایش تولید و رونق صنایع کوچک و متوسط بوجود بیاوریم و امیدوارم این رویکرد در سالیان پیش رو نیز تداوم یابد.

اینجانب فرارسیدن هفتە حمایت از صنایع کوچک را بە تمام تلاشگران و صنعتگران عرصە کار و تولید تبریک و تهنیت عرض کردە و سلامتی همە شما بزرگواران را از درگاە ایزد بخشایندە طلب می‌کنم.

گفتنی است از سال ۱۳۹۳ به مناسبت پنجاهمین سالروز تأسیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و بنا به تصویب شورای فرهنگ عمومی، ۲۱ مرداد در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز حمایت از صنایع کوچک» نامگذاری شده است.

کد خبر 15336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha