صدور به موقع احکام قضایی موجب رضایتمندی بیشتر مردم از دستگاه قضایی می شود

سرویس کردستان - رئیس کل دادگستری کردستان گفت: قضات در رسیدگی به پرونده ها در زمان مشخص و در جلسه رسیدگی اول در خصوص صدور حکم اقدام کنند.

به گزارش کُرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در دیدار با قضات دادگستری شهرستان سقز ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: باید تا حد امکان از برکات ویژه این ماه پرفیض و شان استفاده کنیم و از زیارت عاشورا غافل نشویم.

وی افزود: محبت، مودت و توسل به اهل بیت (ع) در امور زندگی مان بسیار کارگشاست و امیدواریم در دهه اول محرم مشمول عنایات خاص ایشان شویم.

رئیس کل دادگستری کردستان وضعیت دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سقز را از لحاظ تعداد شعب متعارف مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: اگر وضعیت موجودی پرونده های شعبات متعارف و منطقی باشد موجب رضایت بیشتر مردم از دستگاه قضایی خواهد شد و قضات دادسرای سقز سعی کنند تا وضعیت مطلوب موجود را حفظ نموده و سعی در ارتقاء آن داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: البته بعضی از شعب دادگاه شهرستان سقز دارای موجودی نامتعارف می باشند که لازم است همکاران قضایی و اداری بر اساس آخرین طرح ابلاغی کاهش موجودی شعب و با یک تلاش مضاعف و کار جهادی در مهلت مقرر نسبت به کاهش موجودی این شعب تا حد متعارف اقدام کنند.

وی با اشاره به اقدام جهادی کادر درمان در خدمت رسانی به مردم در دوره شیوع کرونا، بیان کرد: در دادگستری استان نیز باید در خدمت رسانی به مردم به همین شیوه اقدام شود و رسیدگی به مشکلات مردم اولویت کار همکاران قضایی و اداری باشد.

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: بنده مرتبا آمار موجودی پرونده های قضایی استان شامل پرونده های وارده و مختومه را رصد می کنم و ضروری است تا وضعیت شعب قضایی استان کردستان در چند ماه آینده کاملا سروسامان یابد، البته شعبی که در این مدت بهترین عملکرد را داشته باشند مورد تقدیر و تشویق ویژه قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: نحوه قلم زدن همکاران قضایی در صدور رأی پرونده ها باید مبتنی بر اصول علمی و قضایی باشد و قضات دادسرا و دادگاه باید در رسیدگی به پرونده ها حتی الامکان در زمان مشخص و در جلسه اول تحقیقی یا رسیدگی در خصوص صدور حکم اقدام کند و از تجدید بدون دلیل جلسات به شدت خودداری کنند.

وی همچنین منصب قضاوت را جایگاه انبیاء، اوصیاء و ائمه عنوان کرد و افزود: قضات پاسخگویی به ارباب رجوع را شخصا انجام دهند و در برخورد با ارباب رجوع باید بسیار صبورانه و با طمانینه عمل کرده و مطلقا نباید نگاه از بالا به پایین به مردم داشته باشیم.

کد خبر 15221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha