کمیته هماهنگی بین بغداد و اربیل: به توافق مهمی دست یافته ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – کمیته نظامی هماهنگی بین دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان از دستیابی به توافق درباره تشکیل نیروهای امنیتی در مناطق حد فاصل نیروهای طرفین خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، سرلشکر جبار یاور دبیرکل وزارت پیشمرگ در این باره اعلام کرد: یک هیأت به ریاست سپهبد ستاد عبدالامیر الشمری جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق روز پنجشنبه برای حضور در نشست دوره ای کمیسیون عالی هماهنگی و اقدام نظامی بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان، وارد فرودگاه اربیل شد.

جبار یاور افزود: در این دیدار، درباره اوضاع مراکز هماهنگی مشترک بین نیروهای پیشمرگ و ارتش در استان های دیالی، کرکوک و نینوا و منطقه مخمور و فعال سازی آنها گفتگو و تبادل نظر شد.

جبار یاور افزود: شش مرکز هماهنگی بین طرفین تشکیل شده است که در آنها افسرانی از ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ حضور دارند که دو مرکز اصلی در بغداد و اربیل مستقر هستند و چهار مرکز دیگر نیز در شهر خانقین استان دیالی، کرکوک، مخمور والکسک در استان نینوا واقع شده اند.

این مقام نظامی اقلیم کردستان تصریح کرد: ریاست هیأت نظامی دولت مرکزی در کمیته هماهنگی با سپهبد ستاد عبدالامیر الشمری و شماری از مقامات عالی رتبه نظامی دولت فدرال است. اما هیأت کمیته اقلیم کردستان در کمیته عالی مشترک به ریاست سپهبد جمال ایمنکی به عنوان رئیس ستان مشترک نیروهای پیشمرگ و عضویت اینجانب و شمار دیگری از افسران وزارت پیشمرگ است.

جبار یاور خاطرنشان کرد: در این کمیته درباره ساختار تشکیل گردانهایی که قبلا درباره ایجاد آنها توافق شده بود به توافق رسیدیم و قرار است محل فعالیت آنها، مناطق دارای خلأ امنیتی در ما بین خط استقرار نیروهای پیشمرگ و خط مقدم نیروهای دولت مرکزی باشد. بودجه این گردان ها اعم از حقوق، تجهیزات، لوازم، امکانات و تسلیحات تأمین خواهد شد و به طور مستقیم زیر نظر وزارت دفاع و عملیات مشترک خواهند بود.

دبیرکل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان تصریح کرد: به زودی دستوری از سوی رئیس جمهور درباره تخصیص بودجه برای این نیروها و ارتباط آنها از نظر اداری و فرماندهی با فرماندهی عملیات مشترک صادر خواهد شد.

کد خبر 15203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha