نگرانی نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق از خشم افکار عمومی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – در هر دوره از انتخابات، میدان تحریر بغداد مملو از تصاویر نامزدهای انتخابات پارلمانی و شعارها و برنامه های انتخاباتی آنها بود. اما یک ماه پس از آغاز تبلیغات برای انتخابات پارلمانی اکتبر آینده، میدان مذکور به طور کامل خالی از تصاویر و فعالیت های انتخاباتی است و دلیل این امر را می توان نگرانی از واکنش افکار عمومی یا زودهنگام بودن تبلیغات دانست.

به گزارش کرد پرس، سومریه در این باره نوشت: خشم افکار عمومی از نامزدهای تکراری و مخالفت قاطع مردم با آنها باعث شده است برخی از آنها فقط در میان هوادارانشان یا در شبکه های اجتماعی تبلیغات می کنند و از تبلیغات خیابانی و چسباندن تصاویر و پلاکارد و شعارهایشان خودداری کرده اند.

تبلیغات انتخاباتی قبل از زمان معمولش براساس قوانین متفاوت با دوره های قبل آغاز شد و بنا به اعلام ناظران امور انتخابات، هر نامزد جز در حوزه انتخابیه اش حق تبلیغات میدانی ندارد و مکان الصاق عکس و تبلیغات انتخاباتی توسط کمیسیون انتخابات عراق بعد از هماهنگی با فرمانداری بغداد مشخص خواهد شد.

این در حالی است که ناظران امور سیاسی عراق بر این باورند که تحریم انتخابات توسط برخی از جریانات سیاسی، باعث تغییر معادله آماده سازی برای برگزاری آن شده است و ادعاها درباره احتمال تعویق انتخابات نیز در این زمینه بی تأثیر نیست.

کد خبر 15108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha