10 متخلف شکار و صید در شهرستان های سقز و بیجار دستگیر شدند

سرویس کردستان – طی روز گذشته 6 متخلف شکار و صید در مناطق تحت مدیریت شهرستان سقز و 4 صیاد متخلف نیز در شهرستان بیجار دستگیر شدند.

به گزارش کُرد پرس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز از دستگیری شش متخلف شکار و صید در مناطق تحت مدیریت خبر داد و گفت: مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سقز با گشت و کنترل و پایش مستمر مناطق تحت مدیریت در دو مأموریت جداگانه شش متخلف شکار و صید غیر مجاز را دستگیر کردند.

بهزاد شریفی اظهار کرد: در یکی از مأموریت ها با هوشیاری و رصد مناسب محل گذار شکارچیان غیر مجاز، با اقدامی به موقع سه شکارچی قبل از اقدام به شکار دستگیر و سه قبضه اسلحه شکاری از آنان کشف و توقیف شد.

وی با اشاره به پایش همیشگی منابع آبی شهرستان، افزود: سه صیاد متخلف با هفت رشته تور ماهیگیری دستگیر شدند و حدود 40 قطعه ماهی از این متخلفان کشف و توقیف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز ادامه داد: پرونده این متخلفان توسط واحد حقوقی صورت جلسه شده و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

دستگیر چهار ماهی گیر متخلف در منابع آبی بیجار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار نیز از دستگیری و بازداشت چهار صیاد متخلف در این شهرستان که اقدام به صید ماهی می‌کردند، خبر داد و بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با رصد، گشت و کنترل شبانه روزی در زیستگاه‌ها و مسیرهای آبی در دو مأموریت جداگانه چهار صیاد خاطی را در هنگام ارتکاب به صید غیرمجاز ماهی دستگیر کردند.

علی اصغر هدایت زاده یادآور شد: از این متخلفین حدود 170 قطعه ماهی رودخانه، به همراه ادوات صید شامل ٥٠٠ متر تور سدی کشف و ضبط شد و پرونده برای آنها تشکیل و پس از تنظیم صورتجلسه تخلف به مراجع قضایی ارسال شد.

وي گفت: یگان حفاظت محيط زيست شهرستان بيجار در مناطق حفاظت شده و درياچه سدها مستقر بوده و در حال پايش مداوم منطقه هستند تا از هر گونه شکار حیات وحش و صيد ماهي جلوگيري و در صورت مشاهده متخلفان طبق قانون نسبت به دستگيري آنان اقدام كنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار از تمام دوستداران محیط زیست درخواست کرد هر گونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

کد خبر 15061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha