راه آهن همدان- سنندج؛ پروژه ای مانده روی ریل وعده ها

سرویس کردستان- پروژه راه آهن همدان- سنندج با اعتبار هزینه شده هزار و 856 میلیارد تومان در حالی به مراحل پایانی خود نزدیک می شود که فعلاً روی ریل وعده ها برای بهره برداری به سر می برد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پروژه راه‌آهن همدان-سنندج، به عنوان بخشی از طرح بزرگ ریلی راه‌آهن تهران - همدان - سنندج است که در راستای ایجاد کریدور ریلی در غرب کشور اجرا می‌شود. این پروژه که از سال 84 آغاز شده پس از 11 سال یعنی در سال 96 در محور همدان به بهره برداری رسید اما برای سنندج این پروژه از سال 96 آغاز و همچنان بلاتکلیف زیر چتر وعده ها به سر می برد.

این مسیر ریلی از ایستگاه راه‌آهن همدان منشعب می‌شود و پس از گذشت از شهرهای بهار، لالجین و در ادامه صالح‌آباد، قروه و دهگلان، به ایستگاه راه‌آهن در سنندج متصل می‌شود.

مسیر ریلی این راه آهن ۱۵۱ کیلومتر طول دارد و در ۳ قطعه در حال احداث است، که حدود ۴۸ کیلومتر از این مسیر ریلی در استان همدان ساخته می‌شود و ۱۰۲ کیلومتر ادامه مسیر، در استان کردستان قرار دارد.

به گفته فرماندار شهرستان قروه هم اکنون برای این پروژه 151 متر زیرسازی کل مسیر انجام شده و 117 کیلومتر هم ریل گذاری صورت گرفته و در حال حاضر هم روزانه هزار و 200 متر ریل گذاری می شود.

«حسین الماسی» در گفت و گو با خبرنگار کردپرس پیشرفت فیزیکی ساختمان ایستگاه سنندج را 91 درصد دانست و افزود: برای این پروژه تا کنون هزار و 856 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که این میزان هزینه از ابتدای آغاز پروژه تا سال 92 شش میلیارد تومان، تا سال 97 صد میلیارد تومان، در سال های 98 تا امسال هزار و 750 میلیارد تومان بوده است.

هرچند هفتم مرداد ماه سال جاری آخرین وعده برای بهره برداری پروژه راه آهن بود اما حالا این وعده به شهریور رسیده و آن طور که «الماسی» می گوید تنها 30 درصد تا تکمیل نهایی پروژه مانده است.

حال باید دید آیا سوت قطار در سنندج تا پایان تابستان در کردستان نواخته می شود یا باز هم این وعده ادامه داد؟!

* گزارش و عکس: زیبا امیدی فر

کد خبر 15050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha