فساد عامل جلوگیری از ورود سرمایه خارجی به عراق و اقلیم کردستان

سرویس جهان- وبسایت خبری-تحلیلی اینترنشنال پالسی دایجست، گستردگی فساد در عراق و اقلیم کردستان را عامل کاهش شدید سرمایه گذاری خارجی دانست.

به گزارش کردپرس، نشریه الکترونیکی اینترنشنال پالسی دایجست با اشاره به کاهش شدید سرمایه گذاری خارجی در عراق و اقلیم کردستان گستردگی فساد را عامل عدم استقبال سرمایه گذاران خارجی از سرمایه گذاری در عراق و اقلیم کردستان دانسته است.

این نشریه تصاحب غیرقانونی سهام شرکت فرانسوی اورنج در شرکت مخابراتی کورک تلکوم در اقلیم کردستان را از جمله پرونده های فساد در اقلیم کردستان عنوان کرده و از آن به عنوان رسوایی نام برده است. این نشریه در ادامه اشاره کرده است به دلیل فساد موجود، شکایت شرکت فرانسوی در دادگاه های عراق و حتی دادگاه داوری بین المللی جرائم اقتصادی راه به جایی نبرد تا این مسئله باعث شود سرمایه گذاران خارجی کمتر رغبتی برای ورود سرمایه های خود به عراق و اقلیم کردستان داشته باشند.

این وبگاه خبری-تحلیلی یکی دیگر از عوامل گسترش فساد در اقلیم کردستان را وجود حکومت فامیلی در اقلیم کردستان و تسلط احزاب خانوادگی بر همه ارکان حکومت در اقلیم کردستان دانسته است.

اینترنشنال پالسی دایجست، محکوم شدن 5 فعال مدنی و خبرنگار در اقلیم کردستان در ماه های اخیر با وجود عدم اثبات جرم را از جمله شواهد مبنی بر وجود فساد در اقلیم کردستان و نفوذ احزاب بر سیستم قضایی در این منطقه عنوان کرده است.

این نشریه الکترونیکی هشدار داده است وجود فساد گسترده در عراق و اقلیم کردستان باعث شده است در حالی که آنها به سرمایه گذاری خارجی برای ایجاد شغل و توسعه اقتصادی نیاز دارند سرمایه گذاران خارجی رغبتی برای سرمایه گذاری نداشته باشند.

کد خبر 15009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha