اعتراض آبداران کردستانی به حقوق جامانده و بسته نشدن قرارداد کاری

سرویس کردستان- پس از ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی؛ آبداران کردستانی با مشکل مواجه شده اند، از پرداخت نشدن حقوق و تمدید نکردن قرارداد کاری گرفته تا بلاتکلیفی که به امروز و فردا گره خورده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، اجرای طرح ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری با مشکلات فراوانی مواجه شد و نخستین ضربه خود را به کارکنان قراردادی آب و فاضلاب روستایی زد.

کارکنانی که با عنوان آبدار در روستاها خدمت می کنند و حالا با طرح ادغام از ابتدای سال جاری تا کنون نه حقوقی دریافت کرده اند و نه حتی شرکت آب و فاضلاب قرارداد آنان را تمدید کرده است.

این آبداران در گفت و گو با خبرنگار کردپرس عنوان کردند که شرکت آبفا تکلیف آنان را مشخص نمی کند و پاسخ روشنی نمی دهد که آیا قرار است به کار خود ادامه دهند یا نه؟!

آنان تقاضای رسیدگی به وضعیت کاری خود را دارند و می خواهند تعیین تکلیف شوند که اگر قرار است همچنان مثل سابق کار کنند خب قرارداد بسته شود و کمتر سرگردان بمانند.

این وضعیت سرگردانی در حالی است که پیگیری خبرنگار کردپرس از جانب مسئولان آبفا نشان می دهد این شرکت به دنبال رفع مشکل بوده و براساس اطلاعات به دست آمده به دلیل بدهی بالا و نبود برنامه در زمان اجرای طرح ادغام این مشکل پیش آمده و حتی شامل دیگر استان های کشور هم می شود.

با این وجود نیاز است متولیان امر وضعیت اقتصادی جامعه را در نظر گرفته و به جای امروز و فردا کردن حداقل حقوق عقب افتاده چند ماه این آبداران را پرداخت کنند و فکری هم برای تمدید قرارداد آنان داشته باشند./

* گزارش: زیبا امیدی فر

کد خبر 14806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha