3 هزار دانش آموز در آذربایجان غربی از تحصیل بازمانده اند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: از6 هزار و 874 نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل استان در سال گذشته، سه هزار و 293 نفر دانش‌آموزان شناسایی و به چرخه آموزشی بازگشتند.

به گزارش کردپرس، ابراهیم محمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازماندگان از تحصیل 6 تا 16 ساله در مدارس آذربایجان غربی شامل سه هزار و 120 نفر پسر و سه هزار و 750 نفر دختر بوده و تاکنون از این تعداد، سه هزار و 293 نفر از آنها به مدارس بازگشتند.

او افزود: با آغاز مهر ۵۹۸ هزار دانش آموز راهی مدارس استان می‌شوند و در سال تحصیلی جدید، 63 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در آذربایجان‌غربی به مدرسه خواهند رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی ادامه داد: امسال در استان پنج هزار نفر به تعداد دانش آموزان مدارس افزوده می‌شود که یکهزار و ۵۰۰ نفر در دوره ابتدایی و بقیه در بخش متوسطه تحصیل خواهند کرد.

محمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در ۲ حوزه نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مطلوبی ندارد، تصریح کرد: کمبود فضا و تجهیزات و کمبود نیروی انسانی از آن جمله است.

او اظهار داشت: بخشی از این کمبود نیروی انسانی از طریق شاغلان و حق‌التدریس‌ها جبران‌ می‌شود و این میزان شامل کمبود ۱۳۰ هزار نفر در ساعت است.

محمدی ادامه داد: همچنین یکهزار و ۹۷۵ نیروی حق‌التدریس از سال‌های قبل با این نهاد همکاری دارند و امسال هم بخشی از حق التدریس‌ها و نهضتی‌ها که شامل قانون جذب هستند، وارد عرصه یاددهی و آموزش می‌شوند که پیش بینی می‌شود در این قالب یکهزار و ۶۰۰ نفر جذب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به رایگان بودن هزینه ثبت نام دانش آموزان گفت: تا کنون با چند مدرسه که خارج از عرف مبالغی دریافت کرده بودند، برخورد قانونی صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس، آذربایجان‌غربی دارای پنج هزار مدرسه برای حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز است و سرانه فضای آموزشی این استان در رتبه 28 کشوری قرار دارد.

کد خبر 147933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha