برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار گروه امتحانی

سرویس کردستان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار گروه امتحانی خبر داد.

به گزارش کُرد پرس، جلال قلعه‌شاخانی ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد:هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت دی و بهمن ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در سطح استان برگزار و فراخوان آن نیز اعلام شده است.

وی افزود: این آزمون به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این آزمون در چهار گروه امتحانی و ١٥ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت، حفظ قرآن کریم و آموزش‌های الکترونیک در دی و بهمن سال‌جاری برگزار می‌شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان به زمان ثبت نام در این آزمون نیز اشاره و بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌توانند از 12 آبان ماه تا 12 آذرماه سال جاری با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

قلعه‌شاخانی زمان برگزاری آزمون رشته‌های الکترونیکی را 25 و 26 دی ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: آزمون رشته‌های کتبی نیز روز پنجشنبه سوم بهمن ماه در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت را از اهداف هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت برشمرد.

کد خبر 147905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha