اربیل متعلق به هیچ حزب و گروهی نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یکی از مقامات حزب اتحادیه میهنی کردستان در شهر اربیل، تصریح کرد که این شهر مرکز اقلیم کردستان است و هیچ حزب و گروه سیاسی نمی تواند داعیه مالکیت آن را داشته باشد.

به گزارش کردپرس، شالاو کسرت رسول از مقامات نمایندگی دفتر اتحادیه میهنی کردستان در اربیل به ممانعت از ورود محمود سنگاوی عضو دفتر سیاسی این حزب از سوی نیروهای امنیتی حزب دمکرات کردستان (پارتی) واکنش نشان داد.

وی با صدور بیانیه ای تصریح کرد: تبلیغ و تلاش برای سیستم دو اداره ای در اقلیم کردستان در حال تبدیل به "پدیده" شدن است و این نیز قابل قبول نیست و باید ریشه کن شود.

شالاو کسرت، افزود: ممانعت از ورود محمود سنگاوی به اربیل فقط ممانعت از ورود یک شخصیت نیست، بلکه ممانعت از همه شهروندان و مبارزان کردستان است.

مقام یکیتی ضمن اشاره به این که ممانعت از ورود شهروندان به اربیل و برجسته کردن دو اداره ای تبدیل به پدیده شده است، بر لزوم پایان دادن به آن تاکید کرد و گفت: مخالف انحصارطلبی در اربیل از سوی یک حزب و جریان سیاسی هستیم و تصریح می کنیم که اربیل متعلق به هیچ گروه و حزب و دسته ای نیست، بلکه پایتخت اقلیم کردستان است و برجسته کردن دو اداره ای و فعالیت برای آن هیچ گاه مورد قبول نیست.

روز پنج شنبه 28 شهریور/ 19 سپتامبر، نیروهای امنیتی اربیل که تحت فرمان حزب دمکرات کردستان (پارتی) هستند از ورود محمود سنگاوی عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) به این شهر جلوگیری کردند.

این اقدام سلسله واکنش هایی را از سوی دو حزب حاکم اقلیم کردستان که بدنه دولت اقلیم را تشکیل داده و قدرت را در اختیار دارند در پی داشته و اختلافات میان آنان را تشدید کرد.

لطیف شیخ عمرسخنگوی یکیتی در واکنش، تاکید کرد که انحصار طلبی در اربیل قابل قبول نیست.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان طی اطلاعیه ای اعلام کرد هیچ گونه فرمان و دستوری برای چنین اقدامی صادر نشده است و تحقیقات و بررسی های لازم در مورد آن انجام می شود.

سنگاوی یک ماه پیش در سخنانی به تندی از مسعود بارزانی انتقاد کرده بود.

کد خبر 147896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha