2610 کیلومتر شبکه سیمی برق کردستان به کابل خودنگهدار تبدیل شد

سرویس کردستان - معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: تا کنون ۲ هزار و 610 کیلومتر از شبکه سیمی برق کردستان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان، فاتح عبدی با اشاره به اینکه در مجموع ۵ هزار و ۸۲۰ کیلومتر شبکه سیم مسی فشار ضعیف در استان کردستان وجود دارد، اظهار کرد: طی دو سال اخیر ۲ هزار و ۶۱۰ کیلومتر شبکه برق استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 218 میلیارد تومان برای تبدیل این میزان کابل سیمی به کابل خودنگهدار هزینه شده است، افزود: از اول سال گذشته تا دهه نخست مرداد ماه در مجموع یک‌هزار و ۷۷۹ کیلومتر شبکه اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: افزایش پایداری شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی استان با هدف جلوگیری از سرقت شبکه و رفع حریم مستحدثات و در نهایت استانداردسازی شبکه توزیع از اهداف اساسی اجرای این پروژه است.

عبدی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی مدون تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام شبکه‌های توزیع برق شهری و روستایی استان کردستان به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

وی بین کرد: پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در شهرستان کامیاران با مجموع ۳۲۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف پایان یافته و کل شبکه آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در بخش شهری شهرستان‌های دیواندره با ۵۵ کیلومتر، دهگلان با ۶۲ کیلومتر و سروآباد با ۲۲ کیلومتر به پایان رسیده است، گفت: اجرای کامل تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار روستاهای این سه شهرستان تا پایان سال‌جاری در دست اقدام است.

کد خبر 14635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha