بازگشت ناچیز حقوق دولتی معادن و منابع طبیعی به آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی تاکید کرد: متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و عدم تحقق درآمدها، بخش ناچیزی از 15 درصد از حقوق دولتی معادن و 12 درصد که برای موارد منابع طبیعی تعیین شده به استان بازگشت داده شده است.

به گزارش کردپرس، غلامرضا بابایی در جلسه کارگروه تعامل گفت: بهره برداری از معادن استان باید بصورت اصولی و علمی انجام شود و تخریب بی مورد و مازاد بر نیاز سینه کار به طبیعت و اکو سیستم زیست محیطی منطقه وارد نشود.

او ادامه داد: سازمان دنبال استخراج علمی و اصولی از معادن است و با بهره برداران غیر اصولی که موجب تخریب شوند مطابق قانون رفتار خواهد شد.

بابایی تصریح کرد: در سال گذشته وصول حقوق دولتی از معادن استان 268 درصد افزایش داشته که متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و عدم تحقق درآمدها، 15درصد از حقوق دولتی دریافتی که در قانون برای مصرف در ایجاد زیرساخت ها برای معادن استان و 12 درصد برای موارد منابع طبیعی تعیین شده که باید به استان بازگردانی شود لیکن از این مبالغ بخش ناچیزی برگشت داده شده است.

رییس صمت افزود: معدنکاران باید مسئولیت های اجتماعی خود را در قبال مردم منطقه اجرا کنند تا اثرات و برکات برداشت و استخراج مواد معدنی در منطقه نمایان شود و معارضین محلی نیز با معدنکاران همراه و همگام شوند.

بابایی گفت: با توجه به اینکه جاده ها و راه های روستای از استاندارد لازم برخوردار نیستند و حمل بار با تناژ بالا هم سبب تخریب راه های دسترسی می شود که باید در مدت زمان معینی باز سازی و ترمیم شوند.

او تأکید کرد: معدنکاران باید در راستای ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش افزوده برای مواد معدنی استان و بهبود وضعیت درآمدی و اشتغال مردم منطقه نسبت به ایجاد واحدهای فرآوری و توسعه کسب و کارهای مرتبط با معادن اقدام کنند.

کد خبر 14522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha