حضور فرمانده ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در نشست سالانه HSD پیام‌ مهمی برای ترکیه داشت

عضو حزب دموکرات کُردستان سوریه(P.D.K.S) گفت:حضور فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی در نشست سالانه نیروهای سوریه دموکراتیک، پیام مهمی به ترکیه و طرف‌‌های حاضر در بحران‌ سوریه مخابره کرد.

«ریزان‌ ناسان» عضو حزب دموکرات کُرد‌ سوریه(P.D.K.S) و رییس پیشین اداره فرهنگ منطقه فرات در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره با دیدار روز گذشته بول کالفرد فرمانده ائتلاف بین‌المللی ضد داعش با ژنرال مظلوم کوبانی فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک در نشست سالانه نیروهای سوریه دموکراتیک ، اظهار کرد:حضور فرمانده نیروهای ائتلاف در نشست سالانه نیروهای سوریه دموکراتیک‌ پیام مهمی به طرف‌های حاضر در سوریه مخابره می‌کند و این‌ نشان می‌دهد که دولت بایدن هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ نظامی به اداره شمال و شرق سوریه توجه ویژه‌ای دارد.
وی ادامه داد:از سوی دیگر حضور بول کالفرد پیامی برای ترکیه داشت و ترکیه را از این قضیه ناراحت کرد.در واقع اظهارات و اقدامات اخیر مقامات آمریکایی درباره کُردستان سوریه درباره می‌تواند زمینه را برای رسمیت یافتن سیاسی اداره خودگردان فراهم کند و این دلگرم کننده است.
وی افزود:همچنین آمریکا بصورت جدی خواستار نوشتن‌ قوانینی است که حقوق همه اقوام و ادیان شمال و شرق سوریه در آن رعایت شود و می‌خواهد گروه‌های مختلف در قدرت و اداره منطقه سهیم شوند.
کد خبر 14503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha