مختصرگویی با وقت مناسب لازمه سخنرانی‌ اثرگذار در ایام محرم است

سرویس کردستان – نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مختصرگویی با وقت مناسب و محتوای موثر در سخنرانی‌ها  لازمه سخنرانی اثرگذار در ایام محرم است.

به گزارش کُرد پرس، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان هیئات مذهبی شهرستان سنندج، اظهار کرد: اهل سنت در سراسر کشور چه در هرمزگان، چه در سیستان و بلوچستان و چه در کردستان ارادت ویژه‌ای به امام حسین(ع) دارند و در برنامه‌های ایام محرم مشارکت اثربخشی داشته‌اند.

وی با تقدیر از گرداندگان مراسم ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: هیئات مذهبی و مداحان و همچنین سخنرانان استان باید در برنامه‌ها و مجالس ایام محرم زمینه‌ساز جذب مردم به سمت برنامه‌های این ایام باشند و برنامه‌های اثرگذاری اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان اخلاص را شاکله اصلی پیشبرد برنامه‌های ایام محرم دانست و ادامه داد: کار مخلصانه برای اباعبدالله الحسین(ع) می‌تواند مردم را بیشتر با ویژگی‌های بارز امام حسین و قیام ایشان آشنا کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: مدرسه امام حسین(ع) در صورتی تاثیرگذاری خواهد داشت که با کلمات، گفته‌ها و شعائر در فضاسازی محیطی بهره ببرد.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا سخنرانی‌هایی داشته‌اند که باید سخنرانی‌های ایشان تبیین و برای مردم بازگو شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه سخنرانان باید سخنرانی خود را با احکام و فقه شرعی آغاز کنند، گفت: بیان موارد تکراری برای مردم جذاب نیست و می‌توان از مواردی از جمله ارث، ازدواج، عقد، مهریه، احکام معامله و مواردی اینچنینی را در محتوای سخنرانی‌ها بکاربرد تا مردم بهره ببرند.

حجت‌الاسلام پورذهبی مختصرگویی با وقت مناسب و محتوای موثر در سخنرانی‌ها را لازمه سخنرانی اثرگذار دانست و اظهار کرد: سخنران باید بتواند در زمانی کوتاه مطالب موثر را برای مردم بازگو کند.

وی افزود: مجالس امام حسین(ع) باید مردمی اداره شود و انتظار کمک‌های دولتی باید پایین باشد چرا که پرچم امام حسین(ع) باید توسط مردم بالا بماند.

نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین بر تقویت هیئات بانوان در استان تاکید کرد و ادامه داد: هیئات بانوان باید با استفاده از ظرفیت سخنرانان خوب و همچنین برگزاری مشاوره‌های خانوادکی در هیئات تحول آفرین باشند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پایان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئات مذهبی در برنامه‌های ایام محرم تاکید کرد و یادآور شد: حفظ سلامت مردم اولویت همه ماست و باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 14131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha