آزمایشگاه PCR میاندوآب مهر تایید انستیتو پاستور ایران را دریافت کرد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب اظهار داشت: آزمایشگاه پیشرفته مولکولی تشخیص کرونا PCR این شهرستان دومین مجوز فعالیت را از انستیتو پاستور ایران دریافت کرد.

به گزارش کردپرس، دکتر حیدری با بیان اینکه آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونای شهرستان میاندوآب با هزینه بالغ بر 50 میلیارد ریال راه اندازی شد، افزود: نمونه های ارسالی مجهول از انستیتو پاستور ایران توسط کارشناسان آزمایشگاهی شبکه بهداشت و درمان در محل آزمایشگاه تشخیص مولکولی و PCR میاندوآب بررسی شد و سپس جواب های به دست آمده پس از ارسال، توسط انستیتو پاستور ایران تایید و مجوز فعالیت را برای دومین بار اخذ کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با تاکید بر اینکه این آزمایشگاه علاوه بر آزمایشات کووید ۱۹، در آینده برای تشخیص بیماری های ویروسی و آزمایشات ژنتیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: شهرستان میاندوآب به عنوان اولین شهرستان جنوب استان این آزمایشگاه را راه اندازی کرده است.

او با بیان اینکه در ابتدای شروع کرونا نمونه های گرفته شده از بیماران بستری و سرپایی به ارومیه ارسال می شد ولی بعد از افتتاح مرکزPCR شهرستان میاندوآب آزمایشهایPCR در این مرکز انجام گرفت، تصریح کرد: با راه اندازی این آزمایشگاه در مرحله نخست، نمونه های بیماران شهرستان میاندوآب و سپس شهرستان های همجوار را پوشش دادیم.

دکتر حیدری گفت: تست PCR تنها تست تشخیص قطعی کووید 19 اسر که این تست بر روی نمونه ای که با استفاده از سوآپ از بینی و حلق بیمار گرفته می‌شود قابل انجام است.در این آزمایشگاه با استفاده از کیت‌های معتبر و مورد تایید انیستیتو پاستور ایران، تست PCR کرونا انجام می‌گیرد.

کد خبر 14051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha