راە اصلی توسعه کردستان سرمایه گذاری در بخش آب و کشاورزی است

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: یکی از اصلی ترین راه های توسعه استان سرمایه گذاری و فعالیت جدی در بخش آب و کشاورزی است.

به گزارش کُرد پرس، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در مراسم بهره برداری از طرح شبکه های فرعی غرب و شمال غرب در استان کردستان که با حضور معاون آب و خاک وزیر کشاورزی در کامیاران برگزار شد، با بیان اینکه بهره برداری و به ثمر نشستن بخشی از طرح های حوزه کشاورزی اتفاق و رویداد مهمی برای استان است، اظهار کرد: اگر می خواهیم قدمی برای استان برداریم و وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم تغییر کند باید بیشتر این تلاش ها در حوزە کشاوری، آب و توسعه باغات باشد.

وی افزود: از وقتی به کردستان آمدم طرح های بزرگی در بخش کشاورزی دنبال شد که طرح توسعه باغات و افزایش تولید گوشت قرمز از آن جمله بود.

استاندار کردستان ادامه داد: برای تحقق این اهداف بلند درخواست یک و نیم میلیارد دلار از دفتر رهبر معظم انقلاب داشتیم که متاسفانه با سد تحریم ها روبرو شدیم و این امر کامل تحقق پیدا نکرد.

مرادنیا با بیان اینکه طرح آبی شدن ۱۶ هزار و ٨۱۰ هکتار از اراضی استان را دنبال و امروز پنج هزار و ۴۷۰ هکتار آن در پایاب سدهای گاوشان، امیرآباد رمشت، آزاد، قشلاق سنندج و گاران مریوان بە بهرە برداری می رسد، یادآور شد: اتمام مابقی اراضی باقیماندە نیز نیازمن ۱۴۵ میلیارد تومان است کە نهایتا تا سە ماە آیندە بە اتمام می رسد.

وی بیان کرد: تاکنون۴۳۴ میلیارد تومان برای اتمام این ۱٦ هزار و ٨۱۰ هکتار در پایاب سدها هزینە شدە کە برای حدود پنج هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می کند.

کد خبر 13688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha