اجساد گور جمعی عفرین متعلق به نیروهای دموکراتیک است

سرویس جهان- امینه عمر گزارش رسانه های وابسته به دولت ترکیه درباره کشف گور دسته جمعی در منطقه کردنشین عفرین را جنگ تبلیغاتی خواند و گفت نیروهای دموکراتیک سوریه که از شهر در برابر حمله ترکیه دفاع کردند در این گور دفن شده اند.

به گزارش کردپرس، هفته گذشته رسانه های دولتی ترکیه مانند آناتولی خبر کشف یک گور دسته جمعی در شهر کردنشین عفرین در سوریه را منتشر کردند. این شهر و مناطق اطراف آن در سال 2018 در حمله ترکیه و شورشیان تحت حمایت این کشور از کنترل نیروهای کرد سوریه خارج شد.

خبرگزاری های دولتی ترکیه ادعا کرده اند که جسد بیش از 60 تن که در این گو دسته جمعی کشف شده متعلق به کسانی است که نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق در سال 2018 آنها را کشته اند.

اما امینه عمر، رییس مشترک شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای کرد-عرب سوریه به نشریه نیوعرب گفت: این اجساد متعلق به نیروهای کرد-عرب یا نیروهای دموکراتیک سوریه هستند که در جریان دفاع از شهر عفرین در زمان حمله ترکیه و شورشیان سوریه جان خود را از دست داده اند.

او انتشار چنین اخباری در ترکیه را بخشی از جنگ تبلیغاتی ترکیه علیه نیروهای دموکراتیک سوریه یا SDF خواند.

امینه عمر ضمن محکوم کردن نبشر گور دسته جمهی در عفرین، از جامعه بین المللی خواست در برابر آنچه او تخلفات گسترده ترکیه خواند بایستد.

کد خبر 13536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha