توافق وزرای خارجه عراق، مصر و اردن برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزرای خارجه عراق، مصر و اردن برای تقویت همکاری میان سه کشور در زمینه های مختلف به توافق رسیدند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، محمدعلی حکیم، سامح شکری و ایمن صفدی، وزرای امور خارجه عراق، مصر و اردن عصر دوشنبه در رابطه با دیدار سه جانبه خود در شهر بغداد بیانیه مشترکی صادر کردند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، حکیم، شکری و صفدی بر سر تقویت همکاری میان کشورهای خود در زمینه های مختلف در راستای اجرای تصمیمات اتخاذ شده در نشست سه جانبه عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن که ماه مارس گذشته در شهر قاهره برگزار شد، به توافق رسیدند.

وزرای خارجه عراق، مصر و اردن ضمن تاکید بر لزوم به کار گیری روابط میان کشورهای خود در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در راستای تامین منافع مشترک، خاطر نشان ساختند که باید نشست هایی میان وزرای مسئول بخش های انرژی، صنعت، تجارت و مسکن در سه کشور نیز برای تحقق همکاری میان آنها برگزار شود.

این در حالی است که شکری و صفدی در جریان سفر خود به بغداد، علاوه بر همتای عراقی خود، روز یک شنبه به صورت جداگانه با برهم صالح، رئیس جمهوری و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور نیز دیدار و گفت و گو کردند.

کد خبر 135299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha