اهالی 27 روستای متروکه در کردستان درخواست بازگشت به روستا را دارند

سرویس کردستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: اهالی ۲۷ روستای متروکه استان درخواست بازگشت و سکونت در روستاهای خود را دارند که باید به دقت و کارشناسانه درخواست آنان بررسی شود.

به گزارش کرد پرس, محمد ابراهیم زارعی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری، اظهار کرد: در بررسی های امکان سنجی احیای این روستاها باید گردش کار دقیقی تعریف کنیم و بر مبنای آن، دلایل بازگشت افراد، امکانات و زیرساخت ها به ویژه تامین آب، به دقت بررسی شود.
وی افزود: با توجه به خشکسالی اخیر و همچنین برداشت های زیاد در برخی نقاط استان و خالی شدن سفره های آب زیرزمینی، با چالش آب مواجه هستیم و در حال حاضر اولویت ما تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: برخی از این روستاها در زمان جنگ تخلیه شده اند، برخی روستاها به هیچ منبع آبی دسترسی ندارند، اراضی برخی روستاها برای کاسه سدها خریداری شده و امکان کشاورزی و دامداری در آنها وجود ندارد، لذا ما باید مردم را درست راهنمایی و هدایت کنیم.
زارعی یادآور شد: باید از بروز عواقب ایجاد کانون های جمعیتی که ممکن است امکان خدمت رسانی به آنها را نداشته باشیم، جلوگیری کنیم.
وی بیان کرد: اگر پس از بررسی های کارشناسانه، محلی مناسب تشخیص داده شود حتما از مهاجرت معکوس استقبال خواهیم کرد.
کد خبر 12953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha