دیدار هیات سیاسی اداره خودگردان از سوئد

سرویس سوریه-هیات اداره خودگردان در مورد مبارزه با تروریسم و ​​تخلفات ترکیه با دیپلمات های سوئدی سوی بحث و تبادل نظر كردند.

به گزارش کُردپرس، یک هیات از اداره خودگردان کُردستان سوریه روز گذشته در استکهلم پایتخت سوئد، با سیاستمداران و دیپلمات‌های سوئدی در مورد راه های مقابله با تروریسم و ​​تحکیم ثبات و سیاست های ترکیه در مناطق تحت کنترل اداره خودگردان در شمال سوریه بحث و تبادل نظر کردند.
در این جلسه، کنت فورسلوند، رئیس کمیته روابط پارلمان سوئد گفت: "ما از روابط با شما سپاسگزاریم و از فداکاری های شما در مبارزه با تروریسم و ​​با هدف دستیابی به ثبات قدردانی می کنیم."
هیات اداره خودگردان متشکل از بدران چیا کرد، معاون مشترک اداره خودگردان، عبدالسلام مصطفی، نماینده اداره خودگردان در اروپا، علی رحمان، عضو کمیته روابط شورای دموکراتیک سوریه و شیار علی، نماینده اداره خودگردان در پادشاهی سوئد است.
علاوه بر فورسلوند، در این نشست آندرس اوستربی، رئیس کمیته روابط حزب سوسیالیست سوئد، قادر کوسوغی، شهردار استکهلم و توماس هامبربری، عضو کمیته حقوق بشر پارلمان سوئد حضور داشتند.
بدران چیا کُرد در سخنرانی خود در این دیدار گفت که اصلی ترین مسئله ای که ما را به هم نزدیک می کند جنگ علیه تروریسم و ​​سیاست های دولت ترکیه در مناطق اشغالی (عفرین، سریکانی و گری‌سپی) است.ترکیه در تلاش برای ترك كردن منطقه و تغییر بافت جمعیتی این مناطق است.
یک هیات سوئدی در اکتبر سال گذشته ضمن بازدید از مناطق اداره خودگردان، با ریاست شورای دموکراتیک سوریه دیدار کرده بود.
در روز دوشنبه ماه آوریل گذشته، ژنرال مظلوم کوبانی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه و بدران چیا کُرد، رئیس شورای اجرایی اداره خودگردان، یک کنفرانس ویدیویی با پیتر هولتکوویست وزیر دفاع سوئد برگزار کردند.
کد خبر 12727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha