تولیدکنندگان و کارآفرینان، نیازمند دولتی هستند که حامی آن ها باشد

سرویس کرمانشاه _ رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه و کارآفرینان برتر کشور در گفتگو با کردپرس اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور، نیازمند دولتی هستند که حامی آن ها باشد و در همه ی تصمیم گیری ها، به این حوزه اهمیت ویژه بدهد.

به گزارش خبرنگار کردپرس جهانبخش شکری در این گفتگو اظهار داشت: با توجه به عملکرد خوب آیت اله رئیسی، رئیس جمهور منتخب در زمان حضورشان در قوه قضائیه و حمایت ایشان از تولیدکنندگان، به کارآفرینان ثابت شده که ایشان در این مسیر انسانی قاطع هستند و اگر مسؤلین حرکت انقلابی و در راستای مبارزه با فساد را انجام دهند، مورد حمایت واقع خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور با مشکلات و مسائلی روبروست که نیازمند تحولی اساسی در حوزه های گوناگون است؛ در ادامه بیان کرد: در این میان اصلی ترین چالش و مساله کشور، بحث تولید و اشتغال است. باید در میدان اقتصادی، به شکل جهادگونه تلاش کنیم و با موانع موجود در مسیر تولیدکنندگان مبارزه کنیم.

کارآفرینان موتور محرکه اصلی اقتصاد و اشتغال هستند

مدیر گروه صنعتی بازرگانی شکری در ادامه به نقد دیدگاه های متداول مدیران در حوزه اشتغال پرداخت و خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه اشتغال اولین چیزی که به ذهن سیاستگذاران می رسد، دادن وام برای ایجاد اشتغال است. درحالیکه ایجاد شغل پایدار و باکیفیت، به متغیرهای مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن وجود کارآفرینان توانمندی است که قادرند منابع را به ارزش افزوده تبدیل کرده و با بهره گیری از آن ایجاد شغل کنند. در واقع کارآفرینان موتور محرکه اصلی اقتصاد و اشتغال کشورها هستند.

وی افزود: کارآفرینان می توانند این قول را به مردم شریف ایران بدهند که اگر دولت آینده از آن ها حمایت کند، مسئله اشتغال در کشور را حل کنند. در واقع حل مساله اشتغال نه توسط دولتمردان، بلکه با دستان کارآفرینان امکان پذیر است البته به شرط آنکه عرصه را برای کارآفرینان باز بگذارند و موانع پیش روی آن ها را بردارند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عنوان کرد: کارآفرینان طی این سال ها نشان داده اند که پای مردم و انقلاب ایستاده اند و در بدترین شرایط اقتصادی از تحریم و شیوع کرونا گرفته تا بی تدبیرها و بروکراسی پیچیده اداری و رانت ها، فسادها، باند بازی ها و هر آنچه که می تواند تولید کننده را از پای در آورد؛ همچنان ایستاده اند و پرچم تولید و کارآفرینی را در کشور خود همچنان برافراشته نگه داشته اند.

مدیر گروه صنعتی- بازرگانی شکری در ادامه با تاکید کرد: کارآفرینان کشور اعتقاد دارند که می توان و می شود کشور را بیش از بیش توسعه داد به شرط آنکه موانع تولید و قوانین دست و پا گیر و بخشنامه ها و دستورالعمل های یک شبه و بعضا متناقض حذف شود.

تولید باید محور تصمیم گیری دولتمردان باشد

وی ادامه داد: باید بین دستگاه های اجرایی کشور یک هم افزایی در جهت رونق تولید ایجاد گردد و در تصمیم های اصلی کشور و در شوراهای عالی کشور، اصالت تصمیم گیری به رونق تولید داده شود.

وی همچنین تاکید کرد: باید انحصارهای زائد و دیوارهای بلند انحصار در صنایع و معادن مختلف کشور برداشته شود تا همگان بتوانند در یک رقابت سالم به فعالیت اقتصادی بپردازند. و همچنین باید بازارهای کاذب و سودهای غیرمولدی که سرمایه هایی که می تواند به سمت تولید روانه شود را مانند چاه ویل در خود فرو می برند نیز سامان دهی شوند.

شکری تصریح کرد: عملی شدن همه ی آنچه گفته شد بیش از آنکه نیازمند اقتصاددانانی باشد که آموزه های خود را در کشور آزمایش می کنند و وضعیت امروز کشور نیز حاصل تئوری های اقتصادی بی حاصل آن هاست، نیازمند دولتی است که از ظهور و رشد، توسعه و حذف موانع کارآفرینان به عنوان مهمترین بازیگران اقتصادی، حمایت ویژه کند.

وی تاکید کرد: امروز تولید کشور نیازمند روح تازه ای است که در آن دمیده شود و نیازمند شخصیتی است که حامی و احیاگر تولید باشد که این ویژگی ها در آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب بیش از سایرین نمود پیدا کرده است و ایشان در قوه قضائیه نیز نشان داده اند که عزم جدی در حمایت و دادن آزادی عمل به کارآفرینان و تولید کنندگان برخوردار هستند و قطعا بیش از بیش در قوه مجرییه این مهم قابل دستیابی است.
سهام شرکت های خصوصی سازی شده را در اختیار مردم بگذارید

مدیر گروه صنعتی- بازرگانی شکری تاکید کرد: خواسته ما از رئیس جمهور منتخب این است؛ که در هر استانی خصوصی سازی صورت می گیرد، آن را سهامی عام کنند و در اختیار مردم استان قرار دهند، نه اینکه در اختیار یک شخص قرار بگیرد و یک شبه صاحب ثروتی بشود و تصمیم گیرنده هم باشد و در نهایت هم به وضعیت مردم جامعه اهمیتی ندهد.

این کارآفرینان برتر کشور اظهار داشت: خصوصی سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به آن اهمیت داد و این شرکت ها را به مردم واگذار کرد. از دولت آینده می خواهیم مطالبات کارآفرینان را با نگاهی ویژه دنبال کند و بخش خصوصی را در امورات تولید و اشتغال قاضی بگیرند و از نظرات آنها استفاده کنند.

کد خبر 12719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha